
Februárban Nyugat-Európában 902 037 új autót helyeztek forgalomban, 17,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ez sokkal jobb, mint az első kéthavi visszaesés 22,0 százalékos átlaga. A nyugat--európai összképet jelentősen javította a Németország: ott 21,5 százalékkal nagyobb volt az értékesítés az egy évvel korábbinál. Negyven százalékos vagy azt meghaladó még a visszaesés Spanyolországban, Dániában, Finnországban.
Állami segítségre várva GM-Opel: világválság a kezdet és a vég? |
4100 euróval a munkás könnyen viccel Miközben a világ néhány nagy autógyára állami segélyért esedezik, a német Volkswagen hat németországi üzemében 4100 eurós nyereségrészesedést kapnak a dolgozók a cég jó tavalyi eredménye nyomán, 10,8 százalékkal többet a 2007-es eredményből tavaly fizetett 3700 eurónál.. A VW-gyárak 92 ezer dolgozójából 61 ezer rövidített munkaidőben dolgozott február végén néhány napig. A fizetéseket nem csökkentették, a dolgozók a rövidített munkaidőre is teljes bérüket kapták, de a pótlékoknál veszteségük volt. |
A PSA Peugeot Citroen értékesítése 24,6 százalékkal, a Renault-é 19,9 százalékkal, a FIAT csoporté 17,2 százalékkal, a General Motorsé 20,5 százalékkal, a Daimleré 29,5 százalékkal, a BMW csoporté 29,1 százalékkal maradt el februárban az egy évvel azelőttitől. A távol-keleti gyártók közül majdnem mindegyiknek az eladásai tovább csökkentek Európában, kivétel a dél-koreai Hyundai, amely 25,5 százalékkal többet, és a japán Suzuki, amely 8,2 százalékkal többet adott el februárban a földrészen, mint tavaly februárban.
Az EIB nem bírta nézni az autóipar szenvedését
Lapátra tehetik a két gigavállalatot
Autóipar: a beszállítók kétharmada már szenved
Vesz a német autót, ha fizetnek is érte
A roncspénz miatt kitört a Corsa-láz
Úgy tűnik, a General Motors nem éli túl
MTI, Privátbankár