Az egyesület előrejelzése szerint az idén 65 ezer személygépjárművet helyeznek majd forgalomba, 7,9 százalékkal többet, mint 2009-ben. A becslés szerint a forgalomba helyezett kishaszon járművek száma 3,6 százalékkal 11 ezerre nőhet az idén. A prognózis szerint 4 ezer motorkerékpárt, 2.200 nagyhaszon járművet helyeznek forgalomba. A motorkerékpár esetében ez 10,8 százalékos, a nagyhaszon gépjárműveknél pedig 5,3 százalékos növekedést jelent. Az előrejelzés szerint az idén 3 ezer robogót helyeznek forgalomba a tavalyi 650-nel szemben.
A teljes piac így elérheti a 85.200 darabot, ami 7,4 százalékos emelkedés 2009-hez képest.
Tavaly a forgalomba helyezett személygépjárművek száma 61 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, a kishaszon gépjárműveké 51 százalékkal, a rendszámozott motorkerékpároké 54 százalékkal, a nagyhaszon gépjárműveké pedig 62 százalékkal esett vissza - mondta Erdélyi Péter.
Az MGE véleménye szerint a magyar piac reális felvevőképessége válságmentes időkben 120 és 140 ezer személyautó és kishaszon jármű közé esik. Az egyesület úgy gondolja, hogy ez a darabszám 2-3 éven belül érhető el.
Az egyesület szerint a gépjármű értékesítési piac a finanszírozási piaccal együtt és azzal együttműködve lesz képes kilábalni a válságból, és fokozatosan eljutni a magyar piac reális felvevőképességének megfelelő értékesítési darabszámokig.
Úgy vélik, hogy a 2010. évben bevezetett és a továbbiakra ígért adózási előnyök, a válság elmúltával az emberek munkahelyi biztonságérzetének javulása, a finanszírozók kihelyezési kedvének visszatérte pozitív hatással lesz a gépjármű értékesítési piacra is azáltal, hogy a lakosság korábbi vásárlási és hitelfelvételi kedve részben visszatér - mondta Erdélyi Péter.
A társelnök az egyesület stratégiai céljai között említette a gazdaság fehérítése érdekében elindult munka folytatását, a gépjármű vásárlás és üzemeltetés adóterheinek megvizsgálását, a finanszírozókkal történő szoros együttműködést is.
Duplán ráfizetnek az autósok a drága benzinre
A Saab megszűnése csak színjáték?
Egyre nagyobb eséllyel éljük túl az autózást
Drága és nem jut messzire a zöld autó
MTI