Egyesülnének a Volánok
A tervek szerint a buszkonzorciumok vezetői a hét uniós statisztikai régión belül arra felkérendő Volánok vezérigazgatói lennének. Az első fázisban ők készítenék elő a regionális együttműködéseket, majd tennének javaslatot azok konkrét módjára.
A következő lépés a Volánok összevonása lenne, ám hogy ez pontosan milyen módon történne, azt egyelőre nem döntötték el.
Az egyik elképzelés szerint a kisebb társaságok a hét „vezető” Volán vagyonkezelésébe/tulajdonába kerülnének, értelemszerűen regionális besorolás alapján. Az MNV elképzelhetőnek tartaná azt is, hogy a busztársaságok régiónként létrehoznak egy közlekedésszervező társaságot, de lehetséges forgatókönyv az is, hogy egyesülés formájában alakul meg a térségi közös cég - írja a Világgazdaság szerdai számában.
MÁV: kevesebb vonal, több vonat, olcsóbb jegy?
Döntöttek: mégsem emelhet árat a BKV
Világgazdaság