Egymilliárd pluszt szeretnének a betegszállítók
Már többször jelezték a szaktárcának, hogy a betegszállításra szánt finanszírozás messze nem fedezi a tényleges költségeket - közölte a szervezet vezetője. Hozzátette: úgy vélik, hogy a betegszállítási feladatot - mivel az esetszámok nem a szolgáltatótól függnek - nem szabadna úgynevezett zárt kasszából finanszírozni.
Közlése szerint a jelenlegi finanszírozás a betegkíséreti díjjal együtt 100 forint kilométerenként, s ez nem fedezi a költségeket. A korábbi jogszabályváltozásokkal együtt járó pluszfeladatokra sem kaptak finanszírozást. Ezek közé tartozott az ügyeleti rendszer, a 24 órás irányító rendszer működtetése, a távolsági szállítások koordinációja, de elmaradt a kompenzálás az üzemanyagár-növekedésre és a munkatársak képzésére is.
Bíró Ferenc úgy fogalmazott: a betegszállítóknak azonnali segítség kell, mert e nélkül veszélybe kerülhet a betegszállítás. A veszteséges működés következményeként a Magyarországon működő 95 betegszállító cég közül sok pénzügyi gondokkal küszködik.
Az orvos képzettségén is múlik a praxispénz
MTI