A Nielsen felmérése szerint általában nem csökkent a vásárlások gyakorisága. Ugyanakkor továbbra is növekszik az egy vásárlásra jutó költés, mivel az emberek több árut készleteznek otthon, mint korábban. Lényeges jelenség, hogy a fogyasztók bizalma világszerte erősen csökken.
Nyugat-Európában az értékben mért forgalom legjelentősebb növekedését Nagy-Britanniában regisztrálta a Nielsen, 5 százaléknál nagyobb mértékben, a legutóbbi két év januárját összevetve. Az eladás legnagyobb mértékben, 4 százalékot meghaladóan Spanyolországban csökkent. Mennyiséget tekintve is sokkal kevesebbet adtak el Spanyolországban, mint egy évvel korábban. Figyelemre méltó aktuális változás még Németországban a vásárlások gyakoriságának jelentős csökkenése, illetve Nagy-Britanniában annak emelkedése.
"A gyártóknak a mostani nehéz időkben érdemes fokozni erőfeszítéseiket márkáik értékének növelése érdekében" - mutatnak rá a Nielsen szakértői a 2009 januári globális piaci trendekkel kapcsolatban. |
A Nielsen szakértői a januári trendek közül hangsúlyozzák: A gyártók újragondolták promóciós terveiket, hogy megnyerjék az olcsóbb, akciós vásárlási lehetőségeket kereső fogyasztókat. Fontosnak tartják, hogy a költségek optimalizálásánál a vállalatok döntéshozói különös gonddal kezeljék promóciós ráfordításaikat. A válság alatt fontosnak tartják a termékfejlesztést, ilyenkor a legnagyobb sikert ígérő újdonságokat érdemes bevezetni a piacra.
Ha az áruházakon múlik, nem lesz banánköztársaság
A Tescót nem lehet lenyomni
Csak a szupermarketeknek megy jól
Lassan elfelejthetjük a sarki kisboltokat
Elcsábultunk: kihasználtuk a bolti akciókat
A műanyag zacskók kivégzik a kiskereskedelmet
Élelmiszert még csak veszünk, de a többit
MTI