Egyre többen bankolnak a neten - már egy mobil is elég
A Magyar Nemzeti Bank kimutatása alapján az elmúlt egy év alatt 30%-kal növekedett a magyarországi belföldi online tranzakciók értéke. Ez a tendencia is jelzi, a bankhasználók egyre jobban bíznak az elektronikus banki szolgáltatásokban. „Az OTP internetbankja négy év alatt megduplázta ügyfelei számát: a 2006. évi 500 ezres szerződésszámhoz képest az elmúlt napokban már az egymilliomodik ügyfelünk igényelt online banki elérést” – közölte Forrai Péter, az OTP Elektronikus Banki Igazgatóságának vezetője. Ez azt jelenti, hogy a körülbelül 2,5 millió hazai online bankoló 40 százaléka az OTP Bank virtuális felületét használja. 2010-ben a hitelintézetnél az aktív internetbanki tranzakciók száma átlagban elérte a havi másfél milliót, amely közel 2,5-szerese a 2006. évi átlagos havi értéknek.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy az ügyfelek nagy része az 5 legnépszerűbb banki alapműveletre használja az online felületet, az OTP Banknál elérhető több mint 100 funkció közül. A legnépszerűbb tranzakció - a lekérdezéseken túlmenően - az eseti forintátutalás, a mobilfeltöltés és a betétlekötés. Ezeken túl kedvelt tranzakciók a tőzsdei műveletek, az autópálya-matrica vásárlása, a lakossági ügyfelek körében a folyószámlahitel-keret igénylése, és a vállalati-vállalkozói körben a hiteles elektronikus kivonat lekérése is.
„A piac, a technológia fejlődésével természetesen mi is igyekszünk lépést tartani, Magyarországon egyedülálló internetbanki funkciókat vezettünk be, amelyek segítségével ma már nem csak a hagyományos tranzakciók végezhetők online banki felületen. Legújabb fejlesztésünknek köszönhetően a mobiltelefonon internetező ügyfeleink ma már egy könnyebben kezelhető felületen keresztül érhetik el internet bankunkat” – mondta Forrai Péter.
Az OTPdirekt folyamatos minőségi fejlődését a szakma 2007-ben az „Az év direktbanki szolgáltatása” elismeréssel, 2008-ban pedig arany fokozatú közönségdíjjal jutalmazta.
Privátbankár