Az Ipsos 2009 decemberében végzett felmérést az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) Irányító Hatósága megbízásából, ennek során a megkérdezettek közel 80 százaléka állította, hogy megnézi a csomagoláson a termékek származását, 75 százalékuk pedig tudatosan figyel arra, hogy magyar terméket vásároljon.
Az alapvető élelmiszerek közül a legfontosabb termékek, amelyeknél elsősorban a származási helyet veszi figyelembe a lakosság, a pékáruk, a tojás, a baromfi, továbbá más húskészítmények és a tejtermékek. A prémiumáruk közül a szeszesitalok és az édességek állnak a lista legvégén, vagyis ezeknél figyelik legkevésbé azt, hogy belföldi termékek-e.
A magyar élelmiszerek biztonságosak Részletek>>> |
A múlt évben a válaszadók mindössze 40 százaléka ügyelt arra, hogy egészséges élelmiszer legyen az, amit vásárol. A felmérés szerint a magyarok 66 százaléka szereti a bőséges adagokat, ami szintén nem az egészségtudatos táplálkozás elvét - a többször kevesebbet - tükrözi.
Ezzel szemben jó hír, hogy a napi gyümölcsfogyasztást majdnem minden magyar fontosnak tartja, s törekszik is rá. A legtöbb esetben azonban az árcímkén múlik, hogy magyar árut vásárolnak-e az emberek, illetve hogy a minőség rovására az olcsóbb terméket választják-e.
Zöldséggel és gyümölccsel a szívhalál ellen
Gyilkos sajtok: a gyártó elismerte a felelősségét
Ami magyar, az biztonságos is?
A tél sem hozott megváltást a boltosoknak
Egyre többen jönnek hozzánk vásárolni
A multiktól vesszük a magyar bútorokat
MTI