Rogán Antal, az V. kerület polgármestere azt mondta: a 4 százalékos adómérték egynegyedét, vagyis egy százalékot egy közös marketingalap létrehozására fordítják. Ennek az összege nagyságrendileg, az idei számokból kiindulva 700 millió forint, ezt a Magyar Turizmus Zrt., illetve az állam kiegészítené egy ugyanekkora összeggel, vagyis egy 1,4 milliárd forintos alap jöhet létre.
Rogán Antal szerint az egységesítés a jelenlegi törvényi keretek között rendezhető, módosításra nincs szükség emiatt. Ilyen nagyságrendű forrás még nem volt a fővárosi marketing területén, ennek felhasználására pedig egy közös desztinációs szervezetet kell létrehozni. Nagy hangsúlyt szeretnének fektetni az online kommunikációra, segíteni az ide érkezők eligazodását, programokban való tájékozódását, hogy Budapest "otthonos, vendégbarát város képét sugározza. Az V. kerület vezetője azt is mondta: egységes alapra helyeznék kerületi marketingeszközöket is, vagyis az online felületeket és más kiadványokat is.
Bánki Erik (Fidesz), a parlament sport és turisztikai bizottságának elnöke a megállapodás kapcsán azt mondta: egy újabb 20 éves probléma ezzel kipipálva, hiszen 1990 óta nem volt példa arra, hogy a kerületek meg tudtak állapodni az egységes adóbeszedésben. Ez jelentős lemaradást okozott a "versenytársakkal szemben", miután Prágában a ’90-es elején, Bécsben pedig ennél korábban rendezni tudták a kérdést. Ennek köszönhetően a válság idején Bécs 4 millió euróval, Prága pedig több mint 2 millió euróval tudta emelni a marketing-költségvetést. Ennek jóvoltából a két fővárosban nem volt jelentős visszaesés.
MTI