A repülő hajtóművét négy darab villamos motor adja, amelyeket a szárny felületén elhelyezett 24 ezer darab napelem lát majd el energiával. A nagy kapacitású akkumulátorokban tárolt többletenergiával lesz lehetőség az éjszakai repülésre. A HB-SIA 2010-re tervezett első éjszakai repülése előtti tesztrepülésekre várhatóan még az idén sor kerül.
"Tegnap még csak egy álom volt, ma már egy kész repülőgép, holnap pedig a megújuló energiaforrások nagykövete lesz" - mondta Piccard a Zürich közelében fekvő dübendorfi repülőtéren tartott sajtótájékoztatóján.
"Ha egy repülőgép kizárólag napelemekkel éjjel és nappal képes a levegőben maradni, nem mondhatja senki, hogy nem lehet hasonló eredményt elérni a gépjárműveknél hűtő- és fűtőberendezéseknél, számítógépeknél" - tette hozzá az eredeti végzettsége szerint pszichiáter svájci pilóta, akinek 1999-ben egy hőlégballonnal leszállás nélkül sikerült körberepülnie a földet.
Csak egy telefon kell a repüléshez
Kevesebb repülő fordul meg nálunk
MTI