Elcsábultunk: kihasználtuk a bolti akciókat
Mintegy 3 százalékkal, közel 300 milliárd forintra növekedett 2008-ban a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 2007-hez képest - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat kedden közzétett elemzése.
Legjobban - 15 százalékkal - a rovarirtók forgalma bővült, ezt követi a toalett tisztítók 12 százalékos, a konyhai törlőkendők 11 százalékos, továbbá a baba-törlőkendők 9 és a mosogatószerek 7 százalékos forgalomnövekedése.
Összességében a vegyiáruk többségének forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka a Nielsen elemzői szerint egyrészt az árengedményes akciók terjedésében, másrészt az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltségében keresendő.
A bolttípusok közül a hipermarketek és a drogériák bonyolították le az összforgalom 64 százalékát, utóbbiak eladásai a vizsgált termékkörben 12 százalékkal bővültek 2008-ban, míg a hipermarketeké stagnált. Ennek következtében tovább koncentrálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok bolti eladása - áll a közleményben.
A szupermarketek és a diszkontok forgalma egyaránt 8-8 százalékkal bővült, részesedésük 2008-ban 5, illetve 11 százalékot tett ki. A forgalomban 1 százalékkal részesülő patikák 2 százalékos növekedést regisztrálhattak, míg a hazai láncoknál és az önálló üzleteknél csökkentek az eladások - olvasható a Nielsen elemzésében.
2006 óta van válság, de csak most jöttünk rá
Összeroppanunk: életképtelenné tesz az adósságunk
Idén még rosszabb lesz a boltosoknak
Pedig sokat spórolhatnánk
Már a karácsonyi nagybevásárlás is kisebb volt
MTI