.jpg)
Júniusban is a Volkswagen Golf uralta az eladási toplistákat 32.8%-os növekedéssel tavaly júniushoz képest, a márkák tekintetében pedig összességében is a Volkswagen a listavezető.
“Az év felénél járva most már nagyobb biztonsággal állapíthatunk meg piaci trendeket a rövid távú csúcsok és hullámvölgyek analizálása helyett” - mondta el David Di Girolamo a JATO Consult vezetője. “A hatékonyan működő helyi roncsprogramok erőteljesen és megnyugtató folyamatossággal éreztetik hatásukat az adott piacok új autó regisztrációs számaiban. Most még szinte lehetetlen végső következtetéseket levonni a jelen piaci helyzet alapján, azonban az egymás után bevezetett ösztönző programok, valamint a lassan visszatérni látszó vásárlói bizalom feltételezni engedi, hogy év végére az európai új autó piac talán eléri a 2008-as szintet.”
Modellek teljesítménye
2009 első félévében öt hónapon keresztül végzett első helyen a Golf, míg a második helyen befutó Fiestának mindössze egy hónapra sikerült kölcsönvennie a Golf koronáját. Az első négy hely változatlan maradt – mind a Peugeot 207, mind pedig az Opel/Vauxhall Corsa biztosan tartják a pozíciójukat. A top tizes lista alsóbb pozícióiban történt némi átrendeződés. Újoncként került fel a lista tizedik helyére a Peugeot 308, a Polo vesztére, aki ezzel kikerült a top 10-ből a modellváltás miatt.
.jpg)
Júniusban ismét a Volkswagen volt a legkapósabb autómárka Európában, 12,9%-kal meghaladva a saját 2008 júniusi eladási eredményeit, valamint 0,7%-ot javítva a tavalyi év azonos időszakának számaihoz képest. A Fordé lett a második hely, a Renault pedig igen nagyot lépett előre a harmadik helyre a korábbi hatodik pozícióról. Az ötös lista sereghajtói az Opel/Vauxhall, valamint a Fiat lettek.
.jpg)
Júniusban ismét Németország büszkélkedhetett a legmagasabb új autó értékesítési számokkal Európában, 40,5%-ot javítva a tavaly júniusi számaihoz képest, valamint 26,1%-ot 2008 első félévéhez viszonyítva. Németországon kívül még Franciaországnak, Lengyelországnak és Szlovákiának sikerült túlteljesítenie a tavalyi év első félévének új autó eladási erdményeit. Azonban számos további európai piacon is csökkent a piaci deficit, melynek köszönhetően az összeurópai értékesítési számok 2,8%-ot javultak a múlt hónaphoz képest - olvasható a JATO Dynamics összeállításában.
Tévedett, aki hitt az Opel megmenekülésében?
Drasztikus visszaesés: a mi autónk sem kell?
Győrben gyártja gazdaságos motorjait az Audi
Robbanásveszély a gyárban: vége a roncsprémiumnak?
Indul az új General Motors
Privátbankár