Elégedett Kínával az Audi
A bevétel csaknem változatlan: 0,1 százalékkal 17,387 milliárd euróra javult 17,378 milliárdhoz képest. Valutaárfolyam-változások nélkül 2,8 százalékos lett volna a növekedés. A teljes bevételből a járműeladás bevétele viszont éppen 0,1 százalékkal 15 047 milliárd euróra csökkent.
Kínát "második hazai piacuknak", és Kelet-Európát is "erős térségnek" minősítették a beszámolóban. Panaszolták viszont az észak-amerikai és a nyugat-európai piac, a magas üzemanyag- és nyersanyagárak, a szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorításának fékező hatását. Ehhez képest a gyártási folyamatok és a nyersanyagköltségek "optimalizálásával" magyarázták a profitnövekedést. Tavaly évi átlagban 7,9 százalékkal gyarapodott a bevétel.
Motorokból 1.024.515-öt gyártottak, 0,9 százalékkal többet a tavalyi első félévinél, ebből 1.023.228 Győrben készült. Autókból 0,1 százalékkal több, 518.850 készült el, ez új rekord. A félév során 640.676 kocsit adtak el, 0,3 százalékkal többet a tavalyi első félévinél. Az Audi márkából Németországban 3,7 százalékkal csökkent, külföldön 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés mennyiségben.
Beruházásra 963 millió eurót költöttek, 8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A győri Audi Hungaria Motor Kft. 23.086-ot gyártott az Audi TT Coupéból és a TT Roadsterből, a tavalyi első félévi 32.062 helyett, viszont az Audi A3 Cabrioletből 9544 készült, az egy évvel korábbi 45 helyett.
Az értékesítés növelése érdekében bővítik a kereskedelmi hálózatot Kínában és Indiában.
A 15 évvel ezelőtt Győrött alapított Audi Hungaria Motor Kft.-ben tavaly év végéig több mint 15 millió motor készült, és közel 400 ezer gépkocsit szereltek össze. A győri Audi ma az Audi konszern központi motorbeszállítója és a világ második legnagyobb motorgyártója. |
Új gyáregység létrehozását tervezik az Egyesült Államokban. A telephely lehetőségeit a Volkswagen konszernen belül vizsgálják.
A győri Audi Hungaria Motor Kft., az Audi százszázalékos leányvállalata üzemi eredménye tavaly 532 millió euróra nőtt a 2006-os 391 millióról. A nagy különbség abból adódott, hogy 140 százalékkal növekedett a járműgyártás, 2007 volt az első teljes év, amikor már végig gyártották az Audi TT-k új nemzedékét.
A győri vállalat árbevétele 16,7 százalékkal növekedett, több mint 5,87 milliárd euróra nemzetközi pénzügyi beszámolási szabvány (IFRS) szerint.
Tavaly több mint 1,9 millió motor készült Győrött, 1 százalékkal több, mint 2006-ban. A Győrött előállított motorokat a Volkswagen konszern járműgyáraiban az Audi, a VW, a Skoda és a Seat márkák modelljeibe építették be. A motorgyártásnál a termelékenység 7 százalékkal növekedett.
Győrött tavaly mintegy 500 új munkahely létesült, így a foglalkoztatottak száma meghaladta az 5800-at.
A győri vállalatnak megszűnt az adókedvezménye: idén 25 millió eurós iparűzési adóval számolnak. Szeretnék, ha az önkormányzat az oktatás és az infrastruktúra fejlesztésére fordítaná ezt az összeget.
Nem fizet jól a hazai autóipar
Több sebből vérzik az európai autópiac
A TT Coupé a legnépszerűbb
MTI