Elindult a budapesti üvegfutár
Rosszul állunk az üveghulladék szelektív gyűjtésében, legalábbis ami az Európai Unió elvárásait illeti. Míg az üveghulladék hasznosítási aránya 2008-ban átlagosan 64 százalék volt a közösségben, addig itthon tavaly az üvegcsomagolásnak csupán 28 százaléka került szelektív gyűjtőkbe. Ahhoz, hogy megkezdjük az unióhoz való felzárkózást, idén 32, 2012-ben már 60 százalékra kell feltornásznunk ezt az arányt. Az ÖKO-Pannon ezért a lakosságot célzó számos szelektív hulladékgyűjtési kampánnyal párhuzamosan a HORECA (vendéglátóipari) iparágak szereplőit is mozgósítja a kvóta teljesítése érdekében.
Hogy felmérjék a kezdeményezés sikerét, a program gazdái kérdőívet juttattak el az üvegfutár rendszerébe kapcsolt vendéglátó egységekhez. Negyvenkilenc étteremvezető és tulajdonos osztotta meg tapasztalatait, véleményét az eddigiekkel kapcsolatban. Tízből kilenc válaszadó úgy nyilatkozott, hogy szimpatikusnak és hasznosnak találják a kezdeményezést; szerintük az üvegfutár kényelmes megoldás, mely megkönnyíti munkájukat. Tíz százalékuk hasznosnak és követendőnek tartja a programot, de a helyhiány miatt kissé körülményes számukra az üveggyűjtés.
Az üvegfutár szolgáltatása ingyenes, és a Raiker nem is szándékozik fizetőssé tenni. Ugyanakkor a program sikerét jól jelzi, hogy a válaszadók negyven százaléka egyéb ellenszolgáltatás fejében akár fizetni is hajlandó lenne érte, majdnem háromnegyedük pedig étlapon, papíralátéten vagy ajtón elhelyezett logóval is szívesen demonstrálná, hogy tagja a hálózatnak. Budapesten az elmúlt fél évben összesen 90 tonna üveghulladék került vissza a körforgásba az üvegfutár jóvoltából, és a vendéglátósok szerint lenne igény az italos kartondobozok és PET palackok hasonló módon szervezett szelektív gyűjtésére is.
Nem érnek célba a használt elemek
Különös nézőpont: feleannyiba kerül a benzin mint 25 éve
A szemét pörgeti a gazdaságot?
Privátbankár