Először nyereséges az Axelero, triplázott az Origo
Az idén az Axelero a bevételek növekedésénél a tavalyihoz hasonló 7 milliárd forint körüli bővülést tervez, továbbá azt, hogy a pénzügyi mutatók abszolút értékben és az árbevételhez viszonyítva is javulnak.
A vezérigazgató beszámolt arról is, hogy az adózás előtti eredmény javulásában a szigorú költséggazdálkodás is szerepet játszott, a társaság veszteséges üzletágakat szüntetett meg. A 65 százalékos bevételnövekedés mellett a költségek csak 35 százalékkal emelkedtek, a személyi költségek nominálisan 5 százalékkal csökkentek.
Az internet-előfizetők száma tavaly 26,3 százalékkal növekedett, elérte a 251 ezret. Az Axelero piaci részesedése a széles sávú internet elérések területén 39 százalék, a betárcsázós eléréseké pedig 43 százalék volt, ezzel piacvezető.
Az ADSL ügyfélszám egy év alatt kétszeresére, 118 ezerre nőtt, az innen származó bevétel 10,4 milliárd forintot tett ki.
Simó György beszámolójában méltatta az Origo internetes portál tevékenységét. Elmondta: november elején a portál látogatottsága túllépte a napi másfél milliót, december 6-án pedig a látogatók mintegy 15 millió letöltést hajtottak végre, szemben az egy évvel korábbi 5,5 millióval.
MTI