Eltapossa a válság az új autókat
Az idén immár 6 hónapja tart a folyamatos darabszám-csökkenés, ám az októberi az eddigi legmeredekebbet eső hónap.
Az október során elszenvedett zuhanás erősen rányomja a bélyegét a 2008-as eddigi össz-teljesítményre, mely október végén 12.573.257 db-on áll, 5,8%-kal alulmúlva a tavalyi év azonos időszakának eredményeit.
“Nem meglepő a a gazdasági válság begyűrűzését követő folyamatos autóipari hanyatlás”, mondja Nasir Shah, a JATO Dynamics Globális Üzletfejlesztési Igazgatója. “A piaci viszonyok ellenére a Volkswagen továbbra is őrizni tudja Európa piacvezető pozícióját.”
Márkák teljesítménye
A Volkswagen lett ismét Európa vezető autógyártója volumen szempontból októberben, megelőzve a Fordot, a Reneault-t, az Opel/Vauxhall-t, valamint a Peugeot-t.
Az idei év első tíz hónapjának össz-teljesítménye alapján a Volkswagen, a Ford, az Opel/Vauxhall, valamint a Renault és a Peugeot alkotják a top 5-öt. Míg a tízes toplista szereplői közül kilenc alulteljesítette a 2007-es év azonos időszakának számait, a hatodik helyen végzett Fiat büszkélkedhet egyedül egy marginális (0.3%) növekedéssel.
Az új A4 eladásoknak köszönhetően az Audi 2.3%-kal, 55,894-ről 57,189 db-ra tudta növelni októberi számait a tavalyi év októberéhez képest.
Azon márkák, melyek emelni tudták számaikat októberben, gyakorlatilag mind egy-egy új modell bevezetésnek köszönhették a pozitív eredményeiket. Az Audi A4-en kívül a Dacia a Sanderot, a Lancia a Deltat, a Subaru az új Forestert és egy új dízel motort, a Jaguar pedig az XF-et dobta újdonságként a piacra.
A top 10 gyártón kívül más márkáknak is sikerült piaci részesedést növelni az idén. Immár második hónapja a Nissannak 13.1%-kal, majdnem 35.000 darabbal (265,338-ról 300,169 db-ra) sikerült számait emelni a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Mazda 8,184, a MINI 6,782 és a Smart 13,673 db-os növekedéssel dicsekedhet az év első tíz hónapjában.
Top modellek
Továbbra is a Volkswagen Golfé a dobogó teteje októberben. A tavalyi év októberéhez képest 8.7%-os növekedést sikerült elérnie a modellnek. A Golfot a Peugeot 207, a Ford Focus, a Renault Clio, a Ford Fiesta, az Opel/Vauxhall Corsa, a Volkswagen Polo, az Audi A4, a Volkswagen Passat és a BMW 3-mas sorozat követi.
A csökkenő piaci tendenciák ellenére az új Fiesta 2%-kal növelni tudta elődjének a tavaly októberi eredményeit.
Bár az új autó eladások a legtöbb európai országban csökkenő tendenciát mutattak, októberben a szlovák piac 15.6%-os növekedést produkált múlt hónapban, az év eddigi 10 hónapjában pedig 20.5%-os a fejlődés. Csehország és Litvánia szintén szépen teljesített az év első tíz hónapjában, bár Litvániában az október már nem alakult pozitívan.
Százalékokban kifejezve a legnagyobb októberi vesztesek Izland, Lettország és Írország lettek, míg volumen szempontjából a nagy piacokon, Spanyolországban, Olaszországban és Nagy-Britanniában érezhető leginkább a kibontakozó válság hatása.
Az autóiparnak nem jár mentőcsomag?
Merkel segít az Opelnek
Egyre pesszimistábbak a Toyotáná
MTI