Több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magánnyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai. De nem kell megijedni, ilyen esetekben az utalványokat visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak - közölte a Magyar Posta az elmúlt 10 nap kézbesítési tapasztalatai alapján.
A reálhozamok kifizetései kapcsán a leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település nevének pontatlansága, de gyakori, hogy elírják a címzett nevét a kifizetési utalványokon.
Ha a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a Hirdetményben meghatározott letéti idő, azaz 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak.
A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos Pénzforgalmi Üzletszabályzatban foglaltak szerint járhatnak el, így a reálhozam tartalmú kifizetési utalványok kezelése során is kötelesek ezt alkalmazni - szögezte le a Magyar Posta. Mivel a reálhozam címzettjei a nyugdíjpénztárak ügyfelei, így az említett esetekben az összegek kiutalására csak a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet sor.
A Magyar Posta éppen ezért azt javasolja a pénztáraknak, hogy amennyiben megvan a helyes cím, a visszaérkezett összegeket már oda küldjék ki. Tapasztalatairól és javaslatairól a Posta már tájékoztatta a kasszákat.
MTI