Engedély nélkül fúrják a metrót
"Tegnap este tíz óra körül újraindult a déli fúrópajzs. Ma délelőtt ezért felhívtuk a Nemzeti Közlekedési Hatóság figyelmét erre, levélben tájékoztattuk erről a tényről, és kértük, hogy a - véleményünk szerint - jogsértő magatartás kapcsán intézkedjen" - erősítette meg az index.hu hírportál információját a DBR.
A metrót építő Bamco konzorcium úgy döntött, hogy a hatósági véleményt nem veszik figyelembe és folytatják az építkezést. A DBR nem tartja elfogadhatónak, hogy engedély nélkül dolgozik a konzorcium. A DBR ebben a helyzetben csak annyit tehetett, hogy értesítette a hatóságot a jogsértésről - tette hozzá az igazgatóság.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság kedden délután megkapta a DBR levelét arról, hogy engedély nélkül újra elindult a fúrópajzs. A Bamcótól viszont semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak - mondta Lovas Károly Róbert, a hatóság főigazgatója.
A hatóság egyrészt felszólította a kivitelezőt, hogy haladéktalanul fejezze be a munkálatokat, másrészt rendkívüli bejárást rendelt el csütörtök délelőttre. Ezen a helyszíni vizsgálaton az összes érintett hatóság részt vesz, ezután döntik el, hogy bírságolnak-e - hangsúlyozta Lovas Károly Róbert.
"Ennél jobban már nem tudják felfüggeszteni" az építkezést, így legfeljebb bírságot szabhatnak ki, amelynek mértéke maximum egymillió forint lehet - mondta a főigazgató. Karhatalommal akkor állíthatják le az építkezést, ha valakinek veszélyben van a testi épsége az engedély nélküli munkálatok miatt, illetve a fúrópajzs újraindítása jelentős anyagi kárt okoz.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság ezt követően nem havonta, hanem gyakrabban ellenőrzi majd az építkezést. Ha kell, minden nap ott lesznek és minden nap kiszabják a milliós bírságot - tette hozzá.
A párjához képest előrébb járó déli pajzsot tíz napja állították le a Gellért térnél, azt követően, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert egy úgynevezett átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező. A DBR Metró Projektigazgatóság szerint a munkálatok felfüggesztésével nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása.
Kényszerpihenőn a 4-es metró?
Metró: még egy év a régi kocsikkal
Csúszik a négyes metró - most épp a szerelvények
Cáfol a DBR: csak közepesen drága a metró
MTI