A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium az idén január 1-jén vezette be azt a rendeletet, amely szerint a 2006. január 1-jét megelőzően, Magyarországon újként vásárolt, törzskönyvvel rendelkező gépjárműveket - a műszaki vizsga keretében - kötelező eredetiségvizsgálat alá kell vetni.
Szollár Domokos kormányszóvivő 2010. február 17.-én bejelentette, hogy "a Magyar Autóklub és más szervezetek kezdeményezésére a kormányzat kártalanítani kívánja az eredetiségvizsgálat elvégzésére kötelezett autósokat és vizsgálja az ehhez szükséges eszközöket". A rendelet február 19-én megszűnt, ám a kompenzáció ezidáig nem kezdődött meg - áll a közleményben.
Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy az eredetiségvizsgálat díja gépjármű kategóriától függően 17 ezer - 20 ezer forint volt. A szervezet becslései szerint a rendelkezés eltörléséig, mintegy 300 millió forint folyt be a központi költségvetésbe, a vizsgálatok kifizetése után.
A Magyar Autóklub közleményében felszólítja a jogalkotót, hogy keressen megoldást a visszavont jogszabály jogkövetkezményeit elszenvedő autósok kártalanítására. Gyulainé Tóth Zsuzsa úgy véli a kártalanítás nem marad el, ugyanakkor a szervezet vizsgálja, hogy milyen eszközökkel léphet fel, amennyiben ez mégis megtörténne.
A Magyar Autóklub javasolja, hogy az autósok közvetlenül is forduljanak a jogalkotóhoz, tehát a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumhoz, valamint a Miniszterelnöki Hivatalhoz is - jelezte a szervezet.
Kínának gyárt elektromos autót a VW
Március 15: sok lesz a lezárás, inkább BKV-zzunk
31-én megnyitják az M6-ost
MTI