Eurostar-szülinap félig üres vonatokkal
Az előbbinél tavaly sikerült 25 perccel csökkenteni a menetidőt az új, nagy sebességű brit pályaszakasznak köszönhetően. Azóta a vonatokat közlekedtető vasúttársaság, az Eurostar 19 százalékkal növelte utasforgalmát. A cég egyébként bérli az Eurotunnel vágányait.
Az Eurostarnak több problémával is meg kellett küzdenie az elmúlt években. Ilyen volt az idegenforgalmi ágazatot erősen visszavető szeptember 11-i amerikai merényletsorozat, vagy az olcsó légitársaságok megjelenése. A cég azonban szilárdan tartja 66 százalékos piaci részét a Párizs és London, valamint 63 százalékos hányadát a Brüsszel és London közti forgalomban. Annak ellenére, hogy a 400 méter hosszú szerelvények - 750 férőhellyel - átlagosan csak fele részben kihasználtak.
London-Brüsszel: lehetne egy megállóval kevesebb?