Fáj az acél ára az autógyártóknak
A francia Credit Agricole csoport vállalatfinanszírozási és befektetési bankja - amely korábban a Calyon Bank nevet viselte - az MTI-hez eljuttatott elemzésében azt írja, hogy az autóipar számára kulcsfontosságú nyersanyagok árának több mint fél éve tartó folyamatos emelkedése és az euró dollárral szembeni gyengülése miatt akár 80 százalék körüli mértékben visszaeshet, a roncsprémium programok kifutásával eleve nehéz helyzetbe került autógyártók adózás és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT).
Az autókba beépített nyersanyagok árából átlagosan 60-65 százalékot tesznek ki az acélköltségek, a nyersanyagköltség pedig a végtermék - az autó - költségének hozzávetőleg 7 százalékát adja. Az alacsony árrés miatt azonban a nyersanyagok ármozgása jelentős hatást gyakorolhat a gyártók EBIT-eredményére.
Az elemzés szerint az acél árának idei, várható 30 százalékos emelkedésének hatását fokozza az euró további gyengülése a dollárral szemben, mert az acélügyleteket dollárban számolják el. A francia társaság szekértői szerint főként a kis- és középkategóriás modellekben erős gyártók, elsősorban a Peugeot és a Renault járhat rosszul.
Duplázott a BMW Kínában
A legsúlyosabb bírságot kapta a Toyota
Itthon is a roncsprémiumra vár az autópiac
MTI