Fapadosodna a Lufthansa
A berlini lap beszámolója szerint egyebek mellett a széksorok közötti távolság csökkentését fontolgatják a társaságnál, hogy növelni tudják az egy járatra jutó utasok számát. Ugyanakkor azt is tervezik, hogy vékonyabb háttámlájú ülésekre cserélik a mostaniakat, így aztán mégsem volna túlságosan szűk a hely, még a nagyobb termetű utazók számára sem - mondta a Die Weltnek Christoph Franz. A Lufthansa utasforgalmi igazgatója hozzátette: a változtatások lehetőségét elemzik az egyéb fedélzeti szolgáltatások, például az étkeztetés területén is.
A diszkont modell elemeit az európai járatokon tervezik bevezetni. A Lufthansa "egyszerűen túl drága Európában", ami érezhetően morzsolja a társaság piaci részesedését, egyes belföldi, németországi útvonalakon például 15 százalék alá csökkent a Lufthansa részaránya - mondta Franz. Az utasforgalmi igazgató szerint a trendet középtávon meg lehet fordítani. "Öt éven belül meg kell állítani a visszaesést és vissza kell hódítani az elveszett piacok egy részét" - mondta Christoph Franz.
Idén január és szeptember között a német légitársaság utasforgalma éves összevetésben 3,9 százalékkal 41,9 millióra csökkent. Nagyobb visszaesés csak azért nem következett be, mert a konszern időközben felvásárolta az Austrian Airlines (AUA) osztrák és a British Midlands Airways (bmi) brit légitársaságokat, amelyek utasforgalmát hozzászámolják az új tulajdonos forgalmához.
Egyesül a BA és az Iberia
A fapadosok mentik meg a reptereket
Szükség van egyáltalán a Malévre?
MTI