A versenyhatóság megállapította, hogy a termék hirdetésénél nem figyelmeztették a vevőket, hogy a kiegészítőket a jelmezek valójában nem tartalmazzák. Ugyanakkor a cég a terméket hangsúlyosan, az ár mellett megjelölve, "szett"-ként hirdette.
A vizsgált termékek hirdetésénél - az Aldi nyilatkozatával összhangban - szerepelt ugyan csillagos megjelölés, de ez a kiegészítés csak azt jelezte, hogy ezek a termékek nem részei az Aldi állandó árukészletének. Így azok az esetlegesen kialakuló magas kereslet következtében hamar - akár az akció kezdetét követő rövid időn belül - elfogyhatnak.
A reklám alján a csillaggal jelölt rész fölött apró betűvel valóban megtalálható volt az a tájékoztatás, hogy a termékeket dekoráció nélkül árusítják. Csakhogy ez az általános tájékoztató szövegek között szerepelt, s így a versenyhivatal szerint nem alkalmas arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja, mely termékek esetében kell odafigyelniük erre az információra. A tájékoztatás arra sem volt alkalmas, hogy a fogyasztók információt szerezhessenek arról, hogy egyes termékek esetében mi minősül dekorációnak - mutat rá a GVH.
A GVH jelentős enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a fogyasztók elsősorban a jelmezt kívánták megvásárolni, így annak használatát, illetve használatra való alkalmasságát nem, vagy csak igen csekély mértékben csökkentették a forgalmazó által dekorációként alkalmazott eszközök. A GVH ugyanakkor súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kommunikációs eszközök a fogyasztók jelentős körét érhették el - tartalmazza a versenyhatóság közleménye.
Tiszta a ScienNet?
GVH: kevesebb panasz, annál több bírság
MTI