Ezek a számok a felügyelet véleménye szerint vélhetően növekedni fognak, a megállapodáshoz ráadásul azóta további bankok csatlakoztak és a kormány a megállapodás meghosszabbítását kezdeményezi. Ezért a PSZÁF felkészült arra, hogy az ügyfelek panaszt fognak tenni akkor is, ha úgy vélik, hogy a pénzügyi intézmény ugyan nem sértette meg a jogszabályokat, ám nem tartja be a megállapodást. A felügyelet ezért az e kérdéssel kapcsolatos ügyfélmegkereséseket is kivizsgálja - hívják fel rá a figyelmet
Azokban az esetekben, amikor a hatóság a pénzügyi szolgáltatók részéről a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, egyéb pénzügyi jogszabály megsértését tapasztalja, eljárást folytat, amelyet határozattal zár le. Egyéb esetekben a panaszügyi eljárás a panaszos tájékoztatásával vagy végzéssel zárul - hangsúlyozzák.
A felügyelet az eddigi gyakorlatát kiegészítve, panaszelemzéseit kibővíti azzal, hogy elemezni fogja a megállapodás be nem tartására vonatkozó megkeresések megoszlását, főbb jellemzőit, és erről a megállapodás aláíróit külön is tájékoztatja.
A felügyelet ismételten felhívta az ügyfelek figyelmét arra, hogy panaszkezelési eljárását követően, az egyedi szerződéses kapcsolatokból eredő jogviták tekintetében a bíróságok igénybevétele nélkül lehetőségük van ügyükkel ún. békéltető testülethez fordulni, amely megkísérli, hogy egyezséget hozzon létre a panaszos és a pénzügyi szervezet között, ennek eredménytelensége esetén pedig határozzon a vitában. A békéltető testületek a területi gazdasági kamarák mellett működő független testületek.
A PSZÁF a 2009. év során a bírságként befolyó összegek egy részét a békéltető testületek munkájának megerősítésére fordítja, elősegítve ezzel, hogy a panaszosok eljárással kapcsolatos terhei ne növekedjenek - áll a közleményben.
Panaszok: kezelés előtt és után
Egyre többen kerülnek bajba a hitelük miatt
Gyakran eltűnnek a cégek a garancia elől
Minek a bankba ügyfélszolgálat - zárás után?
Legyen résen: mindennaposak a bolti átverések
Privátbankár