A szakszervezeti vezető kifejtette: az álláspontok fokozatos összehangolására akkor van lehetőség, ha a BA vezetésének álláspontjában a középvezetők véleménye kerekedik felül. A középvezetők különösen amiatt aggódnak, hogy ha a BA vezérigazgatója és helyettese által szorgalmazott bér- és pihenőidő-csökkentés megvalósul, akkor a kevesebb munkaerő miatt veszélybe kerülhet a repülés biztonsága - ismertette Csorba Attila. A szakszervezetek remélik, hogy a keddi tárgyalásokon felszínre került aggodalmak a BA felső vezetéséhez is eljutnak. Ellenkező esetben "újra rövid sztrájkokra készülhet Ferihegy" - tette hozzá. Csorba Attila megjegyezte: láthatóan a BA vezetése is megosztott: miközben ugyanis kedden eredményesen egyeztettek a szakszervezetek a középvezetőkkel, addig Jost Lammers, a BA vezérigazgatója "megpróbálta a munkavállalókat a szakszervezetek ellen fordítani". Jost Lammers, a takarítás kiszervezése miatt összehívott kedd reggeli állománygyűlésen a szakszervezeti álláspont ellen akarta szavaztatni a szakszervezeti tagokat - mondta Csorba Attila.
A sajtótájékoztatón részt vettek a brit Unite, a londoni repülőterek dolgozóit tömörítő szakszervezeti szövetség tisztségviselői, akik kedden érkeztek Budapestre. Látogatásuk célja, hogy személyesen tájékozódjanak a Ferihegyen kialakult helyzetről, továbbá hogy szolidaritásukról biztosítsák a BA dolgozóit - mondta el a Unite képviseletében Colin Terry.
Szollár Domokos, a BA szóvivője közleményében kifejtette: a munkáltató kész "tiszta vizet önteni a pohárba" és közvetlenül tájékoztatni a brit Unite szakszervezet képviselőit és a Heathrow Liason Committe tagjait a vállalat átalakításának részleteiről. Hangsúlyozta: a társaság modernizációs programjának köszönhetően Ferihegyen eddig a légiközlekedési- és gazdasági válság ellenére sem volt szükség tömeges létszámleépítésre. A munkáltató a 2005-ös privatizációt követően kezdte meg a ferihegyi repülőtér üzemeltetésének átalakítását, amelynek keretében megkezdődött a BA egyes üzletrészeinek leválasztása és értékesítése, illetve a társaság "áramvonalasítása" - fűzi hozzá a társaság képviselője.
Szollár Domokos megjegyzi: "a BA az átalakítás minden eleméről részletesen, kimerítően, a jogszabályi kötelezettségeket messze meghaladó mértékben konzultált az érdekképviseletekkel".
A Unite már egy január 22-i közleményében aggodalmát fejezte ki a BA lépései kapcsán, tekintettel arra, hogy az eladósorba került londoni Gatwick légikikötőre ajánlatot tett a ferihegyi reptér tulajdonosa, a német Hochtief is. Colin Terry elmondta, hogy levélben megkeresték Reinhard Kalendát, a Hochtief-csoport vezérigazgatóját, akit arra kértek, hogy vállaljon felelősséget a repülőtéren kialakult helyzetért, valamint biztosítsa az érdemi tárgyalásokat.
Az "orosz államé" lett a Malév
Vasárnap újra megnyitják Ferihegy 1-et
Nemet mondtak a ferihegyi szakszervezetek
Nem lopta be magát a szívünkbe a ferihegyi sztrájk
Sztrájk nincs, de Ferihegy 1 zárva marad
"A Gaskó-recept nem működhet Ferihegyen"
MTI, Privátbankár