Elmondta: a kapacitás-kibocsátás a jövő évi menetrendben az ez évi szinten marad, a kihasználatlan vagy indokolatlan többletkapacitásokat csoportosították át az utazási igényeknek megfelelően.
A MÁV-START menetrend tervezési szervezetének vezetője hangsúlyozta, hogy az elővárosi közlekedésben lényegesebb változás nem lesz, az utazási igényekhez igazodva az év végi közlekedési korlátozások több vonatot is érintenek majd.
Gúthyné Molnár Mária elmondta: ujdonság, hogy az elővárosi forgalomban a Budapest-Székesfehérvár, valamint a Budapest-Dunaújváros vonalon ütemes menetrend szerint közlekednek a vonatok. Az ütemes menetrendet a távolsági vonatoknál a Budapest-Pécs, Budapest-Székesfehérvár-Szombathely-Zalaegerszeg, Szombathely-Kőszeg, a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca útvonalon vezetik be.
Közvetlen IC összeköttetést teremtenek Pécs és Miskolc között. Kétórás ütemben közlekedik majd Kecskemét és Kaposvár között a vonat. Szolnokon több átszállási lehetőséget biztosítanak az eddigieknél.
A MÁV-START tájékoztatása szerint az új menetrendben minőségi vonatok közlekednek Erdélybe, Budapest és Bécs között. Németországba több éjszakai járatot indítanak, a belföldi forgalomban pedig menetrendbe állítják a korszerű, úgynevezett harmadik generációs InterCity járatokat is.
Tömpe István, a MÁV-START vezérigazgató-helyettese kérdésre válaszolva elmondta, hogy december 13-áig érvényes az 55 év feletti nők, illetve a 60 év feletti férfiaknak adott 20 százalék kedvezmény, de ezt átalakítják december 14-étől. Ennek tartalmát a jövő héten jelentik be.
A vezérigazgató-helyettes kérdésre válaszolva közölte, hogy a parlament előtt lévő 2009. évi költségvetésben a vasúti személyszállítás finanszírozására vonatkozó javaslat alapján nem lehet nullszaldósra kihozni az új menetrendi közlekedést.
Befolyásolja-e autózási szokásait az utóbbi időben tapasztalható benzinárcsökkenés? Szavazzon! >>
Megszűnhet a külön BKV-bérlet
Nem diszkriminál tovább a MÁV
Vihetik az osztrákok a MÁV Cargot
MTI