A GfK Hungária háztartások fogyasztását folyamatosan mérő Háztartáspanel adatai szerint az idei év első öt hónapjában a hazai keresletben domináns szerepet betöltő őrölt-pörkölt kávékból 8 százalékkal fogyott kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vásárlások arányának mérséklődését áttételesen minden bizonnyal okozó jelentős - több mint 8 százalékos - áremelkedés hatására ugyanakkor a piac értékben stabil maradt - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Egy háztartás 2007. január-májusban még 2,09 kilogramm őrölt-pörkölt kávét tett a bevásárlókosarába, míg ez 2008. első öt hónapjában már csak 1,97 kilogramm volt.
A közlemény szerint a kávépiacon sikertörténetet továbbra is a 3in1 készítmények írnak. Az e szegmens iránt tapasztalható fogyasztói kereslet továbbra is növekszik és a 2006. január-májusban mért 25,1 százalékkal szemben 2007 január-májusában már a háztartások 26,4 százaléka vásárolt ilyen típusú élénkítő italt legalább egyszer. Mindazonáltal a szegmens lényegesen kevesebb új fogyasztót vonz már magához, mint a korábbi években, amikor is kétszámjegyű volt a fogyasztói tábor bővülésének léptéke.
Instant kávét a fogyasztók 14 százaléka vásárolt. |
A fogyasztók egyébként elsősorban a hipermarketekben, diszkontokban és lánchoz tartozó kisboltokban vásárolnak kávét, ami egyaránt igaz az őrölt-pörkölt és a 3in1 szegmensekre is. A kávé kategóriában a hipermarketek jelentősége főként a teljes FMCG piacon betöltött súlyuknak tulajdonítható, míg a diszkontoknak és a lánchoz tartozó kisboltoknak a kávé kategóriában betöltött szerepe lényegesen meghaladja a teljes FMCG piacon elért részesedésüket - áll a közleményben.
Feketeleves: egy csésze kávé, közel háromezerért
Több száz kávézót bezár a Starbucks
Csokival könnyebb lehet a terhesség
Elképesztő árakon forog a kávé
Olcsóbb kávé? Ne is álmodjon róla!
Luxus lesz a kávé - újra
Privátbankár