1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2008-ban a szállított áruk tömege 4%-kal nőtt, a helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal emelkedett, a forgalomba helyezett személygépkocsik száma közel 10%-kal csökkent
2008-ban a szállított áruk tömege 4%-kal nőtt, míg az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 1%-kal csökkent a bázisévhez képest. A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal emelkedett, az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma 8,4 millió fő volt, ez 2%-os csökkenést jelent. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma közel 10%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban - olvasható a KSH jelentésében. Visszaesett a nemzetközi áruszállítás

Áruszállítás

A szállított áruk tömege (344 millió tonna) 4%-kal haladta meg a bázisidőszakit. Belföldi viszonylatban a szállított áruk tömege 6%-kal nőtt, az áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 1%-kal csökkent. A nemzetközi áruszállításban a szállított árutömeg és az árutonnakilométerben mért teljesítmény egyaránt 1%-kal volt alacsonyabb, mint 2007-ben. A közúti és belvízi szállítás egyaránt 6%-os volumennövekedésével szemben a vasúti és a csővezetékes szállítás tömege 4, illetve 2%-kal csökkent.

Az árutömeg 75%-át közúton, 15%-át vasúton szállították;
e két alágazat részesedése – a belvízi, a csővezetékes és a légi szállítás nemzetközi jellegéből adódóan – a belföldi viszonylatban még meghatározóbb (együttesen 97%). Az árutonnakilométerben mért teljesítmény (53,4 milliárd árutonna-kilométer) 1%-kal volt alacsonyabb, mint az előző évben. Ezen belül a közúti áruszállítási teljesítmény a 2007-es szinten maradt, az összteljesítményegyüttesen 15%-át adó csővezetékes és belvízi szállításban pedig 2%-os csökkenés, illetve 2%-os növekedés jelentkezett. A vasúti szállítási alágazat teljesítménye (az összteljesítmény 18%-a) 3%-kal volt alacsonyabb a bázisidőszakinál. A nemzetközi közúti áruszállítás teljesítménye a gazdasági visszaesés nyomán a III. negyedévben 8%-kal, a IV. negyedévben 11%-kal elmaradt a 2007. év azonos időszakaitól.

Személyszállítás

A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal nőtt, míg az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve – az autóbusz-forgalom
súlya jelentős, 79%, a nemzetközi szállításban pedig a légi közlekedésé a vezető szerep, 55%-kal, a vasút részesedése 29%, az autóbuszé 16%. Budapest-Ferihegy repülőtér 75 országgal lebonyolított utasforgalma 8,4 millió fő volt, ez csaknem
2%-os csökkenés a bázisidőszak forgalmához képest. Egymillió főt meghaladó légi forgalmat Németország és Nagy-Britannia vonatkozásában regisztráltak.

A helyi személyszállítás utasszáma 2%-kal és utaskilométerben mért teljesítménye 1%-kal csökkent az előző évihez képest. A szolgáltatás 64%-át az autóbusz-közlekedés adja, ennek 50%-a a fővárosban
bonyolódik le. Metrón zajlik a forgalom 14%-a.

Közúti gépjárművek állománya

2008 év végén 3,7 millió db volt a közúti gépjármű-állomány, ebből 3,1 millió személygépkocsi. Az állománygyarapodás évről évre lassul (2008-ban 60 ezer jármű), miközben változatlanul magas a gépjárművek átlagos életkora (a személygépkocsiknál több mint 10 év, az autóbuszoknál 13 év). 2008 folyamán az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 177 ezer, 10%-kal kevesebb, mint 2007-ben, párhuzamosan mintegy 133 ezer személygépjárművet vontak ki a forgalomból. Eszerint a személygépjármű-állomány gyarapodása 43 ezer (2007-ben 58 ezerrel nőtt a személygépkocsik száma, 137 ezer személygépkocsi forgalomból való kivonása mellett). Az elsőként
forgalomba helyezett személygépjárművek harmada a Suzuki, az Opel, illetve a Ford márkák valamelyikéből került ki.

Fuvar nélkül állnak a teherautók
Teherautók nélkül is megfulladunk?
Az EU-tól kérünk pénzt az M0 déli szektorára
Moszkvában költözködik a Malév
Évek óta nincs független ellenőre a 4-es metrónak
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG