.jpg)
A szállított áruk tömege (344 millió tonna) 4%-kal haladta meg a bázisidőszakit. Belföldi viszonylatban a szállított áruk tömege 6%-kal nőtt, az áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 1%-kal csökkent. A nemzetközi áruszállításban a szállított árutömeg és az árutonnakilométerben mért teljesítmény egyaránt 1%-kal volt alacsonyabb, mint 2007-ben. A közúti és belvízi szállítás egyaránt 6%-os volumennövekedésével szemben a vasúti és a csővezetékes szállítás tömege 4, illetve 2%-kal csökkent.
Az árutömeg 75%-át közúton, 15%-át vasúton szállították; e két alágazat részesedése – a belvízi, a csővezetékes és a légi szállítás nemzetközi jellegéből adódóan – a belföldi viszonylatban még meghatározóbb (együttesen 97%). Az árutonnakilométerben mért teljesítmény (53,4 milliárd árutonna-kilométer) 1%-kal volt alacsonyabb, mint az előző évben. Ezen belül a közúti áruszállítási teljesítmény a 2007-es szinten maradt, az összteljesítményegyüttesen 15%-át adó csővezetékes és belvízi szállításban pedig 2%-os csökkenés, illetve 2%-os növekedés jelentkezett. A vasúti szállítási alágazat teljesítménye (az összteljesítmény 18%-a) 3%-kal volt alacsonyabb a bázisidőszakinál. A nemzetközi közúti áruszállítás teljesítménye a gazdasági visszaesés nyomán a III. negyedévben 8%-kal, a IV. negyedévben 11%-kal elmaradt a 2007. év azonos időszakaitól.
Személyszállítás
A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal nőtt, míg az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve – az autóbusz-forgalom
súlya jelentős, 79%, a nemzetközi szállításban pedig a légi közlekedésé a vezető szerep, 55%-kal, a vasút részesedése 29%, az autóbuszé 16%. Budapest-Ferihegy repülőtér 75 országgal lebonyolított utasforgalma 8,4 millió fő volt, ez csaknem
2%-os csökkenés a bázisidőszak forgalmához képest. Egymillió főt meghaladó légi forgalmat Németország és Nagy-Britannia vonatkozásában regisztráltak.
A helyi személyszállítás utasszáma 2%-kal és utaskilométerben mért teljesítménye 1%-kal csökkent az előző évihez képest. A szolgáltatás 64%-át az autóbusz-közlekedés adja, ennek 50%-a a fővárosban
bonyolódik le. Metrón zajlik a forgalom 14%-a.
Közúti gépjárművek állománya
2008 év végén 3,7 millió db volt a közúti gépjármű-állomány, ebből 3,1 millió személygépkocsi. Az állománygyarapodás évről évre lassul (2008-ban 60 ezer jármű), miközben változatlanul magas a gépjárművek átlagos életkora (a személygépkocsiknál több mint 10 év, az autóbuszoknál 13 év). 2008 folyamán az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 177 ezer, 10%-kal kevesebb, mint 2007-ben, párhuzamosan mintegy 133 ezer személygépjárművet vontak ki a forgalomból. Eszerint a személygépjármű-állomány gyarapodása 43 ezer (2007-ben 58 ezerrel nőtt a személygépkocsik száma, 137 ezer személygépkocsi forgalomból való kivonása mellett). Az elsőként
forgalomba helyezett személygépjárművek harmada a Suzuki, az Opel, illetve a Ford márkák valamelyikéből került ki.
Fuvar nélkül állnak a teherautók
Teherautók nélkül is megfulladunk?
Az EU-tól kérünk pénzt az M0 déli szektorára
Moszkvában költözködik a Malév
Évek óta nincs független ellenőre a 4-es metrónak