A Nielsen 60 drogériai termékkategóriát vizsgáló felméréséből kiderül, hogy a drogériák kiskereskedelmi piaci részesedése 2 százalékos javulással elérte a 26 százalékot 2008. első félévében.
A bolthálózat öt éve tartó csökkenő trendje is megfordult 2007-ben, és a nagy drogériai láncok 46 egységgel bővültek 2006 óta. A dm-drogerie markt 23, a Rossmann 12, a Schlecker 11 új boltot létesített, csak a Müller-boltok száma maradt változatlan.
A drogériákban leginkább a kis értékű termékek találnak vevőre: az arcradírok és a lábápolási segédeszközök 66 illetve 65 százaléka például itt kel el. Az arcápolóknak, borotválkozás utáni szereknek, hajápolóknak, pelenkáknak és testápoló készítményeknek is több mint 40 százaléka a drogériákban fogyott el.
A piackutató kiemelte, hogy a drogériák teljes forgalmához a nagy multinacionális cégek mellett érzékelhetően hozzájárultak pl. a 100 forintos boltok is. |
A Nielsen felméréséből az is kiderül, hogy a drogériák többségére továbbra is jellemző a kis eladótér. Az üzletek 60 százaléka sorolható az 1-50 négyzetméteres szegmensbe, míg 40 százalékuk az 50 négyzetmétert meghaladóba. Tíz évvel korábban ez az arány még 70, illetve 30 százalékos volt.
A lakosságszámhoz viszonyítva még mindig öt megyében (Vas, Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Komárom-Esztergom és Fejér) a legsűrűbb a drogéria-hálózat, míg a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi régióban, valamint északkeleten kisebb az ilyen típusú üzletek előfordulási aránya - jegyzi meg a piackutató cég.
Kencefice: egyre többet kényeztetjük magunkat
A Rossmannak nem kell kozmetikáznia
A nők még mindig jobban fújják magukat
MTI