Forgalomnövekedést produkált az Unilever
A vártnál nagyobb mértékben nőtt az Unilever forgalma a második negyedévben, miután az új vezérigazgatónak az eladások növelésére tett erőfeszítései gyorsabban meghozták az eredményt. Az adózott eredmény azonban visszaesett.
A világ harmadik legnagyobb fogyasztási cikk csoportja - a Procter and Gamble és a Nestlé után - összehasonlítható alapon 4,1 százalékkal 10,5 milliárd euróra növelte eladásait a második negyedben az egy évvel korábbihoz képest, miközben elemzők 3,2 százalékos növekedést vártak. Az első negyedben 4,8 százalékos volt a bővülés. Mennyiségben 2 százalékkal bővültek az eladások.
Az adózott eredmény 758 millió eurót tett ki, egy évvel korábban 909 milliót. A társaságnál nem indokolták az adózott eredmény csökkenését, csupán annyit közöltek, hogy többet fordítottak reklámra, drágultak a nyersanyagok, és gyengítette a profitot egy nyugdíjjal kapcsolatos költség is.
Csökkent a Procter & Gamble profitja
Megmaradhat a Globus - de csak a név?
A Globus lemondott a húskonzervekről
MTI