Az utazási szerződésekkel kapcsolatos panaszok száma a felére esett, mindössze 69 érkezett ezekből a testülethez. Leggyakoribb probléma az, hogy az utaskísérő - annak ellenére, hogy jogszabály kötelezi rá - nem veszi fel a jegyzőkönyvet az utas panaszáról. Ha megtenné, számos későbbi vitát előzhetne meg vele.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége több precedens értékű pert is indított, de ezek még nem fejeződtek be. Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke elmondta, hogy két bank esetében a szerződések egyoldalú módosítása miatt fordultak bírósághoz, több nagy autóforgalmazót pedig azért pereltek be, mivel a garanciát csak akkor adják, ha a kötelező szervizt - felettébb drágán - maguk végzik. |
Egyharmadával, 102-re szaporodott az építőipari szolgáltatások elleni panaszok száma a múlt évben. Legtöbben az ablakcserét kifogásolták: mire a garanciát kellene érvényesíteni, eltűnnek a cégek a piacról.
A pénzügyi és biztosítási szolgáltatások elleni panaszok száma is harmadával nőtt, és 137 érkezett belőlük a testülethez 2008-ban. Miután mostanában járnak le a 10-15 éve kötött életbiztosítások, tipikus panasz, hogy a magas költségek miatt sok biztosított még a befizetett összeget sem kapja vissza, nemhogy hozamban részesülne.
A hibás árut kötelesek kicserélni
Minek a bankba ügyfélszolgálat - zárás után?
A csomagolópapírt is lemérik vásárláskor
Hűségidő: pontosítanák a szabadulási feltételeket
Mit tehet az elégedetlen utazó?
MTI