A közbeszerzési pályázaton még 12 milliárd forintos projektként indult a Margit híd felújítása. Időközben azonban elérte az uniós nagyprojekt kategóriát - összköltsége ugyanis meghaladja az 50 millió eurót. (A projekt nettó költsége jelenleg 24 milliárd, bruttó 30 milliárd forint). Mindezt a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága jóváhagyta - hívta fel a figyelmet a lap.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Brüsszel által támogatott tervekhez képest most hiányzik egy kerékpárút, holott az EU által támogatott projektek megváltoztatására szigorú szabályok vonatkoznak: a műszaki tartalom bármilyen módosítását be kell jelenteni, illetve engedélyeztetni kell, elsősorban a fejlesztési ügynökségnél - olvasható a cikkben.
A lap emlékeztet arra, hogy a 2008. július végén az EU-nak benyújtott (majd novemberben támogatásra javasolt) pályázatban még az szerepelt: "kerékpárút kialakítása az északi járdán (2 sáv) és a déli járdán (1 sáv)". Magyarán: az EU-támogatást a déli kerékpárutat - és nyilvánvalóan magasabb költségvetést - tartalmazó tervnek ítélték meg.
Egy névtelenséget kérő, EU-pályázatokkal, közbeszerzésekkel foglalkozó szakértő tudomása szerint a városháza még felszólítást is kapott, hogy jelentsen a terv változtatásáról - írta meg a lap. A szakértő a Népszabadságnak azt mondta, a műszaki tartalom egyoldalú megváltoztatása szerződésszegésnek minősül.
Hídfelújítás: mi jár majd sűrűbben?
Vigyázat! Fizetős lett a rakparti parkolás
Induljon a banzáj: búcsúzzon el a Margit hídtól!
Féloldalas lesz a Margit híd
Margit híd: minek sáv a bringásoknak?
MTI, Népszabadság