Tarlós István a BKV helyzetét feldolgozhatatlan hagyatéknak nevezte, és arról beszélt, a BKV helyzetét nem lehet zsenialitással, ötletgazdagsággal, szakértelemmel vagy másképpen rendezni, mert olyan mértékű a vállalat csődje, hogy csak és kizárólag állami beavatkozással rendezhető, különös tekintettel a város nagyon nehéz pénzügyi állapotára.  Arra a kérdésre, hogy mit vár a főváros a kormánytól, azt mondta: egyetlen dolog van, amiben a kormány segítségét kérik, és az éppen a BKV. 
| Amikor spórolni akart a BKV, az sem jött össze a társaságnak. Részletek >>> | 
"Ennyit kérünk a kormánytól, és semmi egyéb kérésünk nincs, az összes többi problémát saját magunk kívánjuk megoldani" - fűzte hozzá. Tarlós István úgy fogalmazott: ebbe a cégbe "most pénzt kell pumpálni, különben elsüllyed", ahhoz most be kell fektetni, hogy később takarékosabb, gazdaságosabb működést lehessen produkálni. Jelezte: a nemzetgazdasági miniszter véleménye után dönt a kormány arról, menyi pénzt kap a BKV.
| 
             A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2007-2008-ban négyszer hívta fel a metrószerelvényeket gyártó Alstom figyelmét, hogy ezek a szerelvények nem lesznek megfelelőek - mondta Tarlós István a sajtótájékoztatón.  | 
        
Emlékeztetett rá: a közlekedési cég banki adósságát még Medgyessy Péter kormánya idején szanálták, azóta a cég nemcsak újratermelte deficitét, hanem "meg is fejelte".
A BKV közvetlen banki adóssága 77 milliárd forint, a belső adóssága 800 milliárd, ami abból adódik, hogy - mint fogalmazott - "az amortizációs pótlásokra fittyet hánytak". Közölte: emiatt például azonnal kellene 1100 buszt vásárolni.
"Amikor a buszszolgáltatás részleges kiszervezéséről beszélünk, az nem jelenti a cég privatizációját, ez csak egy ágazat szolgáltatásának kiszervezését jelenti, abból az okból, hogy ne kelljen azonnal 1100 buszt venni" - mondta. Kérdésre arról beszélt, hogy az utasoknak nem szabad megérezniük a BKV esetleges pénzügyi bedőlését, mint mondta, az állam és a főváros dolga, hogy a működési feltételeket biztosítsák.
Jelezte azt is: ahogy eddig sem volt, úgy az év további részében sem szeretnének jegyáremelést a cégnél, épp a szolgáltatás minősége miatt.
MTI, Privátbankár
Az új városvezetés szerint a BKV helyzete feldolgozhatatlan hagyaték, amit egy zseni sem tudna megoldani. Üzenet Orbán Viktornak? Ha a BKV nem kap állami tőkeinjekciót, végleg csődbe megy		
							4 milliárd dolláros tranzakció.						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

