Ha már a németek is diszkontban vásárolnak...
Szilárdan tartja szokásait a németországi válaszadók fele-háromnegyede azzal, hogy célzottan keresi a leértékelt árut, kényesen összehasonlítja az árakat, vagy nagyobb csomagolást választ.
A Nielsen kiskereskedelmi adatai szerint a háztartások egy része idén április óta ritkábban megy vásárolni, mint korábban. Az élelmiszerek áremelkedéséhez képest pedig kisebb ütemben növekszik az egy-egy vásárlás során elköltött összeg, az úgynevezett kosárérték. A gyártói márkáknál jellemzően olcsóbb kereskedelmi márkák vonzereje nagyobb lett, ahogyan az alacsonyabb árakat kínáló üzleteké is.
A jövő kilátásairól három német háztartásból kettőben viszonylag nyugodtan nyilatkoznak. Aggodalmuknak adnak hangot mindenekelőtt a pénz értékvesztése, valamint a gazdaság visszaesése miatt. A megkérdezettek több mint fele számol a napi fogyasztási cikkek drágulásával. Minden harmadik háztartásban még jobban odafigyelnek az árakra a jövőben, és minden negyedikben elhalasztják a tartós fogyasztási cikkek tervezett beszerzését.
Világszerte csökkennek a fizetések
Elmarad a karácsonyi dőzsölés
MTI