Hamarabb kapcsol hármasba az autópiac
"A világ autópiaca a vártnál gyorsabb ütemben tér vissza a korábbi növekedési pályára" - mondta Ferdinand Dudenhöffer, a CAR igazgatója. A jelentés szerint eddig legkorábban 2014-re tették a 2007-es szint elérését, amikor 58,8 millió autót vett fel a világpiac. Az idén 52,4 millió, jövőre pedig 54,7 millió lehet az értékesítési szám.
Miközben a német gazdaság 2010-ben növekedni fog, Ferdinand Dudenhöffer meggyőződése szerint a német autópiac tovább gyengülhet. Az újonnan forgalomba helyezett autók száma 2,8 millióra esik vissza az idei 3,78 millióról. Az értékesítési szám 2012-re emelkedhet kissé a 2007-es 3,2 millió fölé.
Az ágazat növekedési motorja Kína, ahol a 2009-es krízisévben is az előző évihez képest 51 százalékkal, azaz 2,9 millió járművel nőttek az eladások. A kínai piac volumene az idei 8,9 millióról 2012-re 9,9 millióra emelkedhet.
Nyugaton jobb, keleten rosszabb a helyzet
Októberben 1.263.305 új autó kapott rendszámot Európában, 11,2 százalékkal több mint tavaly októberben - jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA). Nyugat-Európában 15,8 százalékkal 1.200.861-re nőtt az új autók értékesítése éves összehasonlításban, az EU új tagországaiban ellenben 36,9 százalékkal 62.444-re csökkent a vizsgált időszakban.
Az ACEA tudomása szerint Magyarországon 3557 új kocsi kapott rendszámot októberben, 72,4 százalékkal kevesebb mint tavaly októberben. Az első tíz hónapban 52.404 új kocsit vásároltak Magyarországon, 60,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, az ACEA adatai szerint.
Az EU új tagországaiban az első tíz hónapban 696.256 új kocsi talált gazdára, 29,6 százalékkal kevesebb mint a tavalyi első tíz hónapban, Nyugat-Európában pedig 11.510.125 új autó, 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Egész Európában utoljára májusban csökkent éves összehasonlításban az új autók értékesítése, azóta a nyugat-európai átlag miatt hónapról hónapra nő a számuk, havi szinten azonban októberben csökkent az értékesítés, mert kifutnak a vásárlást támogató kormányprogramok. Ezért elemzők igen bizonytalannak ítélik a jövő évet is.
Egy évtizeddel előrébb jár a Volkswagen
Kínában erősít a Toyota
Minden roncsot bevesznek, csak legyen kereslet
MTI