A szövetség azért keresi meg a felügyeletet, hogy az vizsgálja meg, a bank fenti magatartása megfelel-e a vonatkozó törvényi előírásoknak.
A FEOSZ keddi közleménye szerint sok fogyasztó jelezte, hogy a bank levélben hívta fel a figyelmüket a romló feltételekre és kedvezőtlen módosításokra, amelyek a szerződési feltételek széles körét érintik. Emelkedik a lakossági bank- és hitelkártyák éves-, valamint kibocsátási díja, illetve annak költsége is, ha valaki sürgősségi kártyagyártást igényel. Szintén többet kell fizetnünk majd, ha a készpénzfelvétel ATM-ből történik. Emelkedik a havi számlavezetési díj, illetve több költséggel jár, ha eseti átutalási megbízást ad az ügyfél a bank számára, és igaz ez a deviza átutalások teljesítésére is. Ugyanígy emelkedik a forintszámláról történő forintkifizetéssel járó pénztári műveletek díja is - írták a fogyasztóvédők.
A tervezett módosítások a fogyasztó részéről csak akkor minősülnek elfogadottnak, ha a változtatások hatálybalépése előtt nem nyilatkozik a bank felé arról, hogy azokat nem fogadja el - hívta fel a figyelmet a FEOSZ. Így a kedvezőtlen módosítások hatályba lépése előtti napig a fogyasztó jogosult a bankszámla- és a bankkártya-szerződés azonnali felmondására. Ez esetben a felmondás nem kerül semmibe, tehát mentes bármilyen díjtól, költségtől, illetve egyéb fizetési kötelezettségtől, az esetlegesen fennálló tartozást azonban természetesen meg kell fizetni.
"Mivel várhatóan több bank is követni fogja a fenti példát, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a pénzügyi szervezetek figyelmét arra, hogy ne hárítsák át indokolatlanul a fenti költségeket a fogyasztókra. Ezen kívül, ha bármelyik banki ügyfél úgy tapasztalja, hogy nem tájékoztatták őt megfelelően az általános szerződési feltételek kedvezőtlen változásáról, illetve nem hívták fel figyelmét felmondási jogának gyakorlására, forduljon bejelentéssel a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez" - hívja fel a figyelmet a szövetség.
MTI