Az MH 2009 Konzorcium szakemberei egyszerre többféle munkát végeznek, amelyek összehangolása - a közösségi közlekedés folyamatos fenntartása mellett - komoly feladatot jelent. Az egyik hazai kőfejtőben már előkészítik a kőburkolat elemeit, és külföldön is készülnek a hídhoz szükséges, itthon nem elérhető anyagok, elemek szállítására. Emellett a villamosvágány előkészítése, valamint a szükséges szerelvények beszerzése is folyamatban van - olvasható a kivitelező közleményében.
A Margit hidat tavaly augusztus 21-én zárták le a forgalom elől. A felújítás határidejéről továbbra is vita van a kivitelező és a megrendelő Fővárosi Önkormányzat között. A konzorcium azt kérte, hogy az eredeti, 2010. augusztus 21-i határidő decemberre módosuljon, ekkortól lehetne használni a hidat, de a teljes felújítás 2011 márciusa helyett csak 2011 nyarán fejeződne be. Ráadásul a többletmunkák után további, több mint 740 millió forintos többletforrást kérnek.
A Fővárosi Közgyűlés június elejei ülésén a képviselők egyhangúlag úgy döntöttek, hogy nem járulnak hozzá sem a szerződés módosításához, sem pedig a határidő meghosszabbításához. Ezen felül a főváros a szerződés alapján érvényesíteni kívánja az esetleges késedelmes teljesítésből eredő kötbérigényét.
MTI