.jpg)
A 9 százalékos zsugorodás azonban nagy eltéréseket takar: legnagyobb mértékben, közel 40 százalékkal Németországban nőttek az autóeladások márciusban a roncsprémiumnak köszönhetően, de ez nem tudta ellensúlyozni a Nagy-Britanniában és Spanyolországban bekövetkezett 30,5, illetve 38,7 százalékos visszaesést. Franciaországban is csak 8 százalékkal, Olaszországban pedig mindössze 0,2 százalékkal nőttek az eladások.
Mindamellett elemzők rámutatnak: bár a csereprogram jelentős lökést adott a vásárlásoknak Európa-szerte, s megakadályozta a jelentősebb visszaesést, a fogyasztói bizalom változatlanul gyenge, visszafogott a hitelfolyósítás. Tulajdonképpen csak előrehozott vásárlásokról van szó, az év hátralévő részében gyengén fog alakulni az értékesítés, még akkor is, ha a gazdaságok fellendülnek.
Az egyes márkákat tekintve a Fiat szerepelt a legjobban, a jelentősebb gyártók közül egyedül az olasz autógyár tudta növelni eladásait, márciusban 14 százalékkal a kis, környezetbarát autók iránt való kereslet élénkülésének köszönhetően. A General Motors európai érdekeltsége 20 százalékos csökkenést szenvedett el márciusban, az Opel és angliai testvére, a Vauxhall ugyanennyivel esett vissza, a Saabnál 48 százalékos csökkenést regisztráltak. A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen eladásai mindössze 0,3 százalékkal mérséklődtek csoportszinten, míg a vezető modelleknél 1,6 százalékos növekedést tapasztaltak. A Toyota 11,9 százalékkal, a Renault 10,9 százalékkal, a Peugeot Citroen 9,1 százalékkal, a Ford 7,7 százalékkal esett vissza.
Az Európai Unió tagországaiban - plusz Svájcban és Norvégiában - 1,51 millió autót adtak el márciusban, egy évvel korábban 1,66 milliót. Az idei első negyedben 3,44 millió új autó kelt el, egy évvel korábban 4,15 millió.
Havi 10 000 kocsit se sikerült eladni
Több száz embert kirúg a Saab
Autókat vesz Obama, hogy mentse a gyárakat
Roncspénz: kimerülőben a szlovák repeta
Közpénzből mentettek meg egy Suzuki-beszállítót
Súlyos megszorítások a Mercedesnél
Lefejezték a Peugeot-t
MTI