A testület megerősítette azt a 2006-os rendelkezést, hogy a cégeknek meg kell változtatniuk reklámjaikat. Betiltották az olyan jelölések alkalmazását, mint az alacsony kátránytartalmú (low tar), könnyű (light), nagyon könnyű (ultra light) vagy enyhe (mild). Az ezekkel a címkékkel ellátott dohányárukról ugyanis kiderült, hogy egyáltalán nem egészségesebbek.
A gyártóknak ezenkívül helyreigazító nyilatkozatokat kell közzétenniük újságokban és weboldalaikon a dohányzás és a nikotin káros hatásairól, valamint arról, hogy függőséget alakítanak ki. Az akkori bírósági rendelkezések végrehajtását a fellebbezések miatt mindeddig visszatartották.
A szövetségi fellebbviteli bíróság háromtagú eljáró tanácsa ellenszavazat nélkül elutasította egyebek között a dohánygyártók azon érvelését, miszerint ők soha nem állították, hogy például a "light" jelölésű cigaretta kevésbé veszélyes. A bíróság arra is rámutatott: a cégek tudták, hogy a passzív dohányzás veszélyes, mégis azt állították, erről nincs tudományos egyetértés.
A Philip Morris - a legnagyobb amerikai dohányipari cég - és anyavállalata, az Altria Group közölte: véleményük szerint a bíróság állásfoglalását nem támasztják alá sem a törvények, sem a per során beterjesztett bizonyítékok.
Több helyen is bevált már az alkoholtilalom
Csak azt hisszük, hogy normálisan étkezünk!
Alkoholtilalom a XI. kerületben
A dohányosok fizessenek többet!
MTI