Hiányzó információk miatt szenvednek a kkv-k
A hiányzó alapismeretek a felelősek a kis és középvállalkozások (kkv-k) kudarcáért a Marketing Commando legfrissebb internetes szavazása szerint. A 2009 áprilisában végzett felmérésen a Marketing Commando közleménye szerint a 421 megkérdezett kkv vezető 90 százaléka (382 vezető) voksolt arra, hogy az üzleti alapinformációk hiánya felelős a vállalkozások kudarcaiért, és csupán a megkérdezettek 9 százaléka okolta ezért a fejlett technikák hiányát.
A KSH adatai szerint az induló vállalkozások 52 százaléka öt éven belül tönkremegy, amiben a hiányzó üzleti alapinformációk hiányának kulcsszerep jut - hívja fel a figyelmet a közlemény. A vállalkozás indításához és építéséhez szükséges információk beszerzése szinte lehetetlen, az interneten is kevés a gyakorlatias és valóban hiteles forrás.
A tengerentúli kkv-knak könnyű dolguk van, hiszen az Egyesült Államok kormánya külön hivatalt működtet (US Small Business Administration), amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a vállalkozásoknak. Már a szervezet honlapján hatalmas mennyiségű, gyakorlatias információ található. A magyar cégek ezzel szemben gyakorlatilag a saját hibáikból, a saját kárukon tanulnak - olvasható a közleményben.
"Olyan lesz, mint a Bokros-csomag"
Két hajszálra van a BÉT a végelgyengüléstől
Cégbeszámolók: csak elektronikusan!
A nagy cégek közül is többen buknak
Privátbankár