2011. január óta lehet Multi-Pay kártyával elkölteni a béren kívüli juttatásokat. Az alig tíz hónap alatt 12 ezerre nőtt az elfogadóhelyek száma. Jelenleg a Patika Egészségpénztári befizetések, az Új Pillér egészségpénztári befizetések, az étkezési támogatás, a helyi közlekedési bérletre szánt összeg, az otthoni internet előfizetési hozzájárulás, valamint az iskolakezdési támogatás kerülhet a kártyaszámlára. A kör azonban bármikor bővíthető, hiszen a rendszer kilenc elkülönített számla kezelésére alkalmas már most, a jövőben pedig akár több száz juttatás is ráférhet a plasztikra.
A sikeres indulást követően a várt ütemben bővül az elfogadók száma, és ezzel párhuzamosan a felhasználók köre is dinamikusan tágul. Induláskor még döntően a Patika Egészségpénztár és az Új Pillér tagjai élvezhették a kényelmes fizetési rendszer előnyeit, ma viszont egyre több munkáltató utalvány helyett a Multi-Pay számlára utalja a béren kívüli juttatásokat. A hálózat rohamos bővülése nem véletlen, hiszen az üzleti világban kevés olyan eszköz van, amely minden érintett számára pusztán előnyöket hordoz. A cafeteriakártya ilyen!
Előny a munkáltatónál
Mostanáig sok cég arra kényszerült, hogy a bonyolult támogatási rendszer nyilvántartását és kezelését külső cégre bízza. Szakértői becslések szerint egy nagyobb vállalat esetében a cafeteriára szánt összegnek akár a 8-10 százalékát is elérte a juttatással járó járulékos kiadások mértéke. Pénzbe került az utalványok beszerzése és tetemes volt az adminisztráció. A kártyával a munkáltatónak nincs más dolga, mint háromévente kiosztani a lapot és havonta egyetlen gombnyomással átutalni a cafeteriára szánt összeget, amelyet a Multi-Pay Zrt. munkatársai az év elején adott nyilvántartás szerint dolgozónként és juttatási formánként szétosztanak a kártyák mögött álló számlákra. A munkáltató havonta aktualizálhatja a listát az interneten keresztül. Az automatizált eljárásnak köszönhetően a cafeteriára eső kiadás a korábban a béren kívüli juttatásokat terhelő költségeknek legfeljebb a felét fogja elérni.
Előny a munkavállalónál
A készpénzkímélő fizetési eszköz a cafeteriakeret felhasználását éppen úgy kényelmesebbé, könnyebbé és biztonságosabbá teszi, mint a bankkártya a vásárlást. Nem kell vigyázni az utalványokra, és a lejárati idővel sem kell bajlódni. A kártya mögött álló számlák egyenlege a törvényben meghatározott ideig – a kártya hároméves lejárati periódusán belül – felhasználható. A hagyományos bankkártyáknál megszokott eljárással megegyező módon az eltűnt kártyák a nap bármely szakában letilthatók; mindez pedig nem érinti a számlatulajdonos egyenlegét. A kártyahasználat gazdaságos is, megszünteti az utalványos rendszerben kényszerűen előforduló borravalót. A dolgozó számlájáról pontosan annyit vonnak le, amennyit a pénztárgép mutat. A számlavezetés és az egyenleghez való hozzáférés pedig ingyenes.
Előny az elfogadóhelyeknél
A patikáknál és az egészségügyi szolgáltatóknál évek óta bevált modell áll a Multi-Pay kártya hátterében. A kisebb-nagyobb üzletek, amelyek elfogadóhelyként csatlakoznak a rendszerhez, megspórolhatják az utalványok szállításából és a sérült papírokból eredő beváltási költséget, az adminisztráció is kevesebb, hiszen a kártyákhoz nem társul nyilvántartás, tárolás és elszámolás sem és alacsonyabb a jutalék is, amelyet az elfogadóhely fizet. Az online rendszernek köszönhetően pedig az adott összeg akár egy-két munkanapon belül az üzlet számláján lehet, igaz, a gyors konstrukcióhoz magasabb jutalék társul, mint a standard havi elszámoláshoz.
(x)