Gyakran megkárosítják a vendégeket a cseh éttermekben - állítja a cseh
kereskedelmi felügyelőség, s ezért felszólította a
fogyasztókat: legyenek óvatosak és igényesebbek a vendéglátóipari
szolgáltatásokkal szemben. "A tavalyi, 2004-es évben elvégzett ellenőrzések kimutatták, hogy az általunk meglátogatott vendéglátóipari egységek majdnem 40
százalékában valamilyen módon megsértették az előírásokat. A
leggyakrabban előforduló szabálysértés az volt, hogy a felszolgált
étel és ital mennyisége kisebb volt, mint amilyennek lennie kellett
volna." - mondta Jirí Pekny, a szervezet igazgatója.
A legrosszabb helyzetet Prágában tapasztalták
az ellenőrök, ahol a meglátogatott éttermek 56 százalékában voltak
különféle hiányosságok. Az étel- és italadagok nagyságának be nem tartása mellett a második leggyakrabban előforduló hiányosság az volt, hogy a
vendéglősök nem tájékoztatták megfelelő módon és korrekten a
fogyasztókat a szolgáltatások áráról. A harmadik legnagyobb gondot a
pincérek túlszámlázása jelentette. Gyakori volt a nem hivatalos és
hibás mértékegységek használata is.