Hoppá: a Renault hazaviszi a Cliót
A francia Renault Szlovéniából Franciaországba telepíti vissza a Clio modellek egy részének gyártását. A csoport szóvivője szerint a Párizshoz közeli Flinsben lévő Renault-gyárban négyszáz új munkahelyet teremthet a Clio repatriálása.
A szlovéniai Novo Mestóban lévő gyárban a Clio 2 és a Twingo modellek új generációját gyártják, az üzem tavaly 1,76 milliárd euróért adott el autókat külföldön, és ezzel az ország legnagyobb exportőre volt.
A francia autógyárak korábban ígéretet tettek arra, hogy az iparági válság közepette igyekeznek megőrizni a munkahelyeket, cserébe az államtól kapott 6 milliárd eurós támogatásért. Nicholas Sarkozy államfő február elején kérte fel a Renault és a PSA Peugeot Citroen cégeket, hogy külföldi terjeszkedésüket ne folytassák a francia munkahelyek rovására. Ez különösen Csehország ellenkezését váltotta ki - az EU soros elnökének minőségében is -, mivel Csehországban a Renault-nak komoly összeszerelő üzeme van.
A protekcionizmust emlegető prágai tiltakozás ellenére a francia támogatási programot jóváhagyta az Európai Bizottság, azzal, hogy az EU versenyügyi biztosa, Neelie Kroes február elején figyelmeztette a francia kormányt: a francia autógyáraknak adott bármiféle támogatás nem egyeztethető az egységes belső piac szabályaival, ha a kedvezményezettek olyan feltételt kapnak "akár de facto, akár de jure", hogy csak Franciaországban ruházhatnak be, vagy csak franciaországi beszállítóktól vásárolhatnak alkatrészeket.
Seat: enyhe VW nyomásra "önkéntes" bérbefagyasztás
A Suzuki a február nagy vesztese
Hatalmas siker a roncspénz Szlovákiában
A GM háta mögött összefognak az európaiak
Egyelőre a Volkswagen a válságmenő
MTI