A Hungrail közleményében ismerteti álláspontját a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által készített, a "Magyar útdíjpolitika tézisei és szakmai alapelvei" című szakmai anyagról, ebben hangsúlyozza: elengedhetetlennek tartja a közúti és a vasúti infrastruktúra-használat díjának kiegyensúlyozását. Álláspontja szerint a közúti közlekedés csak töredékét fizeti meg a valós költségeknek, és ezzel jelentős előnyhöz jut a közúti és a vasúti szállítás közötti versenyben.
Az egyesülés jelzi: a dokumentum fő irányaival egyetért, azonban úgy véli, hogy az új magyar útdíjpolitika elveiből nem érvényesül sem "a használó fizet", sem "a szennyező fizet" elve, ezért az infrastruktúra-működtetés és a közlekedés externális költségeit nem a használók fizetik meg.
Az egyesülés szerint rögzíteni kell, hogy az új díjrendszer célja a környezeti terhek ellentételezése. A Hungrail közleményében rámutat: a megtett úttal arányos útdíjrendszer mielőbbi bevezetése fontos közlekedéspolitikai intézkedés, amely megteremti a fenntartható közlekedés, és ezáltal a fenntartható fejlődés alapjait, valamint hosszú idő után egyenlő feltételeket teremthet a közút-vasút versenyében.
A keletkező bevételek nagyobb hányadát a Hungrail szerint a hosszú évtizedek óta elhanyagolt közforgalmú vasúti hálózatra kell fordítani. Az egyesülés javasolja a vasúti források és kiadások rendezése céljából – az útpénztár mintájára – egy vasútpénztár létrehozását.
Budapest: számos aluljárót fölújítanak
Új KRESZ-ért kiáltanak a szakmabeliek
Búcsú a zöldkártyától: együtt olcsóbb lesz
Tévhit, hogy télen a legveszélyesebb autózni
MTI