Húsz évet zuhant az autópiac
A negatív hatások aló a többi autógyár sem tudja kivonni magát: a Toyota értékesítése 26 százalékkal esett vissza októberben, a Fordé 30 százalékkal. A német márkák közül egyedül az Audi adott el többet, mint az előző hónapban, a többiek mind visszaestek.
A csökkenés egyértelműen a pénzügyi válság, illetve a gazdasági növekedés lassulásának számlájára írható: a vásárlók vagy nem kapnak hitelt, vagy nem is akarnak autót venni. Ezért ágazati becslések szerint az egész amerikai autópiacon mindössze 850 ezer új jármű talált gazdára októberben, 31 százalékkal kevesebb az előző havinál. Elemzők 14 millió eladásra számítanak az év egészében, ami azt jelenti, hogy a világ legnagyobb autópiaca a 80-as évek szintjére esik vissza.
Az október Németországban is rosszul alakult: 258 800 új autó kapott rendszámot, 8,2 százalékkal kevesebb, mint szeptemberben. A VDIK szakmai szervezet szerint ezzel folytatódott a kedvezőtlen irányzat, az év első tíz hónapjában 2,63 millió gépkocsit értékesítettek, mindössze 0,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az év egészében 3,1 millió értékesítést vár a másik szakmai szervezet, a VDA, korábban még 3,2 millió értékesítésére számított.
A német gyártók közül legutóbb a BMW kongatta meg a vészharangot, olyannyira, hogy adózott eredményének harmadik negyedévi, 60 százalékos visszaesése miatt további termeléscsökkentést fontolgat.
Az Opelnél is azt közölték kedden, hogy a kereslet drámai csökkenése miatt további szüneteket rendelnek el az Opel Corsa modellek gyártásában az eisenachi üzemben, miután a háromhetes kényszerpihenő után éppen a héten hétfőn indult újra a termelés.
Két évig lesz válság - ha nem durran több buborék
Tömeges elbocsátások: több mint 2000 érintett
Eltűnt a Suzuki-nyereség negyede
MTI