Idegen kezekbe kerül az Opel?
A hatból csupán két érdeklődő érkezett a járműiparból, és egyik sem a FIAT, pedig elemzők szerint az olasz autógyár és az Opel összeolvadásból jelentős előnyök származhatnának mindkét fél számára. A lehetséges szakmai befektetőkről ezen kívül még annyit tudni, hogy egyik sem németországi.
A négy pénzügyi befektető között vannak ismert holdingok, amelyek a hitelválság miatt az utóbbi hónapokban egyetlen nagyobb üzletet sem tudtak nyélbe ütni.
Az anyavállalat, a GM úgy próbálja vonzóbbá tenni a portékát, hogy nem vételárat kér, hanem azt várja a lehetséges befektetőktől, hogy tegyenek bele legkevesebb 500 millió eurót a létrehozni tervezett új vállalkozásba. Az Opel túléléséhez szükséges 3,3 milliárd euró fennmaradó részét a GM tervei szerint bankok adnák össze német állami garanciavállalás mellett, és beszállnának a gyár munkavállalói és az Opel-márkakereskedők is - mondta egy bennfentes, aki szerint "jelentős állami áldozatvállalás nélkül nem biztosítható az Opel jövője".
Újabb márkáktól szabadul a GM
Hátramenetben az autópiac
Pénzt szimatol az Opel
MTI