A gazdasági nehézségek ellenére a magyarok tavaly összesen mintegy 943 tonnányi figurás édességet vásároltak összesen 2,7 milliárd forintért - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke. Tájékoztatása szerint ez meghaladta a 2007-es adatot, amikor 821 tonnányi édességet vett a lakosság 2,2 milliárd forint értékben.
A hungarikumnak számító szaloncukorból a magyarok évente megközelítőleg 5 és fél tonnányit, családonként 1,7 kilogrammnyit vásárolnak több mint 6 milliárd forint értékben. Elsősorban zselés, vajkaramellás, kókuszos szaloncukrot vesznek a magyarok, de minden évben találkozni valamlyen újdonsággal is.
Az utóbbi évek tendenciája, hogy mind a figurás édességek, mind pedig a szaloncukrok választásának közös szempontja a minőség. Az előbbinél a valódi csokoládéból készült, magas kakaótartalmú terméket preferálja a közönség, a szaloncukornál pedig a márkás, állótasakos és dobozos kiszerelésre esik a vevők választása - hangsúlyozta az elnök.
Karácsonykor úgy teszünk, mintha jól élnénk
Karácsonykor robban a könyvpiac
A karácsonyfa alá is benéz az APEH
MTI