Míg otthoni internet hozzáféréssel a 18-69 éves internetezők háromnegyede rendelkezik, addig a vállalati döntéshozók körében ez az arány 95 százalék: a mobilinternet-használat szintén kiemelkedik a menedzserek esetében, hiszen mobiltelefonján csaknem 25 százalékuk internetezik, laptopon pedig valamivel több mint 20 százalékuk használ mobil szélessávot.
Az NRC Piackutató elemzése alapján az üzletemberek az internetet nemcsak az ügyfelekkel és partnerekkel való kapcsolattartásra használják, ezen keresztül figyelik a versenytársakat, illetve a weben olvassák a híreket is.
A felmérés szerint a mindennapos informálódásra használt honlapok rangsorát toronymagasan az origo és az Index vezeti. Az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka látogatja ezeket a weboldalakat. Az üzleti, gazdasági jellegű honlapokat látogató döntéshozók többsége regisztrált tagsággal is rendelkezik az olvasott weboldalon, az oldalak hírlevelére feliratkozók aránya pedig eléri a 45 százalékot.
Ugyanakkor tájékozódásukban a domináns szerepű világháló mellett helyet kapnak a havi-, heti- és napilapok is. A gazdasági hetilapok rangsorában első helyen szereplő HVG-t a döntéshozók közel 60 százaléka olvassa rendszeresen.
Az NRC Piackutató által készített felmérés szerint az üzleti döntéshozók mintegy 80 százaléka a pénzügyi, 60 százaléka pedig a politikai hírek iránt érdeklődik. A rangsorban az előbbieket a technikai rovat, majd a tőzsde és devizaárfolyamok követik. Az NRC szerint mindebből jól látható, hogy az üzletemberek fontos szerepet szánnak a tájékozódásnak és időt szentelnek a pénzügyi és politikai helyzet követésére.
A kutatás szerint az üzleti portálokon a mikrovállalkozások menedzserei leginkább az adózási információkat böngészik legnagyobb, mintegy 60 százalékos arányban. A kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalati döntéshozók 56-57 százaléka a vállalati híreket olvassa szívesen.
A felmérés elemezte az online vásárlási szokásokat is: míg a 18-69 éves internetezők 65 százaléka próbálta már ki az internetes vásárlást, addig az üzleti döntéshozók körében ez az arány 90 százalék felett van. A 18-69 éves netezők 40 százaléka legalább alkalmanként rendel az interneten keresztül, míg az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka.
A világhálón keresztül beszerzett termékek köre változatos. A menedzserek közel 45 százaléka vásárol online módon műszaki cikkeket. A rangsorban másodikként – 30 százalékos értékkel – a számítástechnikai termékek szerepelnek, de az üdülés, szállás valamint a repülőjegy internetes lefoglalása is a döntéshozók közel 30 százalékára jellemző.
Az online fizetés tekintetében is kezdeményezőbbek a döntéshozók. A mikrovállalatok menedzsereinek 58, a kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati döntéshozók több mint 60 százaléka próbálta már ki az interneten keresztüli fizetést.
A kutatás szerint a döntéshozókra jellemző nyitottság az online banki szolgáltatások igénybevételében is megmutatkozik. Míg az internetezők 33 százaléka él ezzel a lehetőséggel, addig a menedzserek több mint 70 százaléka választja pénzügyei intézéséhez az internetet. Az online vásárlás és átutalások alkalmazásának ilyen magas arányú különbsége a célcsoportok életvitelének eltéréséből is adódik. Az üzletemberek mindennapi operatív feladataik elvégzéséhez gyors és praktikus megoldásokat keresnek, a vásárlások lebonyolításakor és hivatali ügyintézésekhez is rutinszerűen alkalmazzák az internet kínálta lehetőségeket - tartalmazza az elemzés.
Év végéig kiderül, ki lesz a negyedik mobilcég
Az internet erősíti a családi köteléket
Vigyázat! Megkopasztanak a kamu vírusirtók
MTI