A felmérésből kiderül az is, hogy a webes vásárlás folyamatába beépült az árösszehasonlító oldalak használata is. A 71 százalékos online vásárlási arány leginkább a Közép-Magyarországon élőkre, a magas iskolázottságúakra és a férfiakra igaz, akiknek a legfontosabb szempontja az ár, a tömeg elkerülése és a széles kínálat.
Olcsóbb az ünnepi asztal: most érdemes lerohanni az áruházakat? |
A közlemény szerint bár az emberek 56 százaléka az alacsonyabb ár, 42 százaléka az otthonról való kényelmes vásárlás, 31 százalékuk a széles választék, 23 százalék pedig időhiány miatt választja az online boltokat, 37 százalékuk számára az üzlet megbízhatósága is fontos. A vevők 22 százaléka a garanciális feltételek, 15 százaléka pedig a fizetési feltételek ismeretében dönt az adott bolt mellett.
Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már az online vásárlást, és ezzel párhuzamosan az internetes boltok is egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak. Részletek>> |
A felmérés jelentős különbségeket mutatott ki a nemek és korosztályok online vásárlási szokásai között. A férfiak szívesebb vásárolnak online, és sokkal nagyobb arányban figyelik az árat, a garanciális feltételeket, és használnak árösszehasonlító oldalakat, valamint nagyobb arányban fizetnek átutalással, mint a nők. A nők kisebb arányban választják az online vásárlást, és többen hivatkoznak arra, hogy fontos a termékhez kapcsolódó fizikai kontaktus vásárlás előtt. Szintén kevésbé fontosak számukra a garanciális feltételek, és több nő fizet készpénzzel a szállításkor.
A kutatásból kiderül az is, hogy azok, akik nem vásárolnak webáruházban, 62 százalékban azért választják a hagyományos boltokat, mert ragaszkodnak a termékkel való fizikai kontaktushoz. Ezen túlmenően 37 százalékuk tart az online fizetéstől, 23 százalékuk fél, hogy csalás áldozata lesz, 16 százalék nem tud eleget az online vásárlásról, 13 százalék pedig az eladótól kapott útmutatást, tanácsokat hiányolja. |
A magyarországi hitelkártyák alacsony száma miatt a vásárlók 81 százaléka használ készpénzt fizetéskor, 43 százalékuk átutalással fizet, és csupán 16 százalékuk használ hitelkártyát. Még kevesebben vannak, akik online vásárlásra szolgáló kártyát használnak.
SMS-alapú fizetés: senkit sem érdekel a biztonság
Repülőjegy? Miről beszélsz?
Újabb trükkök: így vernek át jövőre
Alaposan átvizsgálják az internetszolgáltatókat
Fóbiákat kapunk az internettől?
MTI