Internetre csábít a válság a reklámpiacon
A médiumok közül az internet várhatóan megerősödve fog kikerülni az általános világgazdasági válságból, míg a nyomtatott sajtónak kell a legnagyobb veszteséget elkönyvelnie hirdetési szempontból - véli a francia Publicis reklámügynökség vezérigazgatója. Maurice Levy szerint egyedül az interneten várható a reklámok növekedése 2009-ben, elsősorban azért, mert itt mérhető a hatás, s a hirdetők a jelenlegi válság közepette biztosra akarnak menni.
Levy szerint bár jövőre nem várható az internetes reklámpiacon az ideihez hasonló 25-30 százalékos növekedés, kétszámjegyű bővülésre azonban számítani lehet. Összességében a reklámpiacon jövőre stagnálás, sőt akár visszaesés is lehet a Publicis vezetője szerint. A reklámbevételek különösen a nyomtatott sajtóban csökkennek meredeken, az Egyesült Államokban például eddig már 10 százalékkal estek.
Kivégzi a válság a rádióreklámokat?
Agresszív reklámokkal generálnak fogyasztást az USA-ban
Eltűnnek az olcsó sorozatok
Reklámozzon recessziót, az most bejön
MTI