Jobbak az eredmények, mióta nem lehet buktatni
A negyedikesek alapkészségeinek fejlettségét 2003 óta vizsgálják, 16 területen mérik a diákok képességeit. Ezek felében a tavalyi negyedikesek több százalékkal jobb eredményeket értek el az egy évvel korábbi negyedikesekhez képest. Két-három százalékkal javult például a diákok olvasási, illetve az elemi számolási készsége, míg az elemi gondolkodási képesség kiépülése nyolc százalékkal lett jobb.
Brassói Sándor az oktatási tárca főosztályvezető-helyettese szerint ezeket az adatokat óvatosan kell kezelni, hiszen sok iskola alaposan fölkészíti a mérésre a tanulóit. Ám az már látszik, hogy a 2003-as törvénymódosítás komplex elemei - a szöveges értékelés, az évismétlés korlátozása, a kompetencia-alapú oktatás, a fejlesztőpedagógiai szemlélet megerősítése - jótékony hatással voltak a diákok képességeinek fejlődésére.
A köznyelvben csak buktatás tilalmaként emlegetett törvénymódosítást a Magyar Bálint által vezetett oktatási tárca nyújtotta be az Országgyűlésnek. A törvényjavaslat nagy vitákat váltott ki, sokan kifogásolták, hogy ha a diákokat nem lehet osztályozni (alsó tagozatban szövegesen kell értékelni a teljesítményt), sem pedig év végén megbuktatni, akkor mi motiválná őket a tanulásra - emlékeztet a Népszabadság.
Nincs pénz: fizetésképtelen az oktatási tárca
Elfogyott a pénz: egy fillér se jut az egyetemeknek?
Népszabadság